Space Perspective speră să înceapă să transporte grupuri de până la opt pasageri pe zboruri până la sfârșitul anului 2024, pentru o vizită în spațiu
O toaletă cu o panoramă neobișnuită ar putea deveni punctul culminant surpriză pentru călătorii care aleg să exploreze spațiul cu compania de turism spațial Space Perspective, relatează CNN.
Compania cu baza în Florida are în plan să transporte călătorii la aproximativ 100.000 de metri deasupra Pământului, către marginea spațiului, utilizând o capsulă presurizată suspendată de un balon de înaltă tehnologie.
Întrucât călătoriile sunt programate să dureze aproximativ șase ore, este firesc să fie nevoie de o toaletă la bord. Atunci când au avut în vedere cum ar putea arăta aceasta, fondatoarea și co-directorul executiv al Space Perspective, Jane Poynter, și echipa sa au optat pentru ceea ce Poynter numește o „toaletă cu vedere”.
„De ce să nu avem o toaletă cu vedere?”, a spus Poynter pentru CNN Travel, citat de G4media.
Ideile designerilor Dan Window și Isabella Trani conturează o toaletă strălucitoare, echipată cu o fereastră mare ce oferă o privire către stelele și curbura Pământului.
Space Perspective intenționează să ducă turiștii spațiali la aproximativ 100.000 de metri de marginea spațiului, printr-o capsulă presurizată suspendată de un balon de înaltă tehnologie. Poynter spune că baia este proiectată pentru a fi un loc în care călătorii pot face un bilanț al excursiei lor spațiale.
„Va fi aproape copleșitor în anumite momente”, spune Poynter despre această experiență. „Așa că am vrut să creăm un spațiu în care oamenii să poată merge pentru a-și lua timp pentru ei înșiși pentru un moment”.
În timp ce priveliștea este atracția principală, există și o fereastră cu jaluzele – mai puțin de dragul intimității (nu este chiar nimeni altcineva în jur) și mai mult în cazul în care călătorii vor să aibă un moment pentru a procesa. „De aceea, scaunul de toaletă în sine are o pernă, ca să te poți așeza acolo”, adaugă Poynter.
Designul băii pune în centru „starea de bine”, potrivit lui Poynter – de unde și numele oficial „Space Spa”. Întrebat de CNN Travel dacă acest nume sugerează că într-o zi ar putea exista o cadă cu hidromasaj alături de toaletă și chiuvetă, Poynter râde, apoi recunoaște că „interiorul capsulei poate fi modificat”, sugerând că, potențial, în capsulă ar putea fi inclus orice, de la o masă de sufragerie până la o cercetare.
Spațiul, următorul loc de vacanță obligatoriu de vizitat
De când Dennis Tito, primul „turist spațial” din istorie, a zburat în 2001, puțini călători i-au călcat pe urme. Însă, în ultimii ani, companii de turism spațial, precum SpaceX, Blue Origin și Virgin Galactic, au făcut mișcări în acest domeniu, promițând să facă din spațiu următorul loc de vacanță obligatoriu de vizitat.
De asemenea, plănuiește excursii prin intermediul unui balon stratosferic și compania franceză Zephalto, care își propune să servească mese la nivel de stele Michelin la „marginea spațiului”.
Merită să ne amintim că există o mare diferență între o călătorie în spațiul orbital – care implică decolări de mare viteză și auo durată mai lungă – și spațiul suborbital, în care călătorii sunt expuși pentru scurt timp la imponderabilitate și la priveliști din spațiu în timpul unui zbor la marginea atmosferei, la 100 km deasupra Pământului.
Iar călătoriile la „marginea spațiului” – precum cele propuse de Space Perspective și Zephalto – sunt din nou diferite. Aceste capsule nu vor atinge de fapt spațiul suborbital, dar vor zbura totuși la o înălțime semnificativ mai mare decât un avion comercial obișnuit. Asta înseamnă priveliști minunate ale Pământului și ale stelelor, dar fără pierderea gravitației și senzația de imponderabilitate care o însoțește – de aceea este posibilă o baie șic.
Biletele de 125.000 de dolari ale Space Perspective sunt deja vândute
Space Perspective speră să înceapă să transporte grupuri de până la opt pasageri pe zboruri până la sfârșitul anului 2024. Dar mai sunt încă mai multe etape înainte ca balonul și capsula să poată decola de la sol, așa că Poynter spune că, deși compania țintește această dată, ea „v-ar sugera să nu o treceți în calendar”.
Compania este reglementată de Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) și de Garda de Coastă a SUA, iar Poynter spune că asigurarea siguranței este foarte importantă pentru echipă. Space Perspective intenționează să înceapă iminent testele de luptă.
În timp ce data exactă a decolării nu este încă stabilită, biletele de 125.000 de dolari ale Space Perspective sunt deja vândute. „Oamenii vor să fie primii la rând”, spune Poynter.