Controale în azilele din Dolj: Mizerie și instalații electrice improvizate

Jurnalul Olteniei
3 Min Read

Mizerie, instalații electrice improvizate, dar și tavane căzute. Asta au găsit echipele de control de la Prefectură în mai multe azile din Dolj. Se fac verificări în aceste zile, în 62 de centre rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor adulte cu dizabilități și în centrele rezidențiale destinate copiilor.

Marți și miercuri au fost verificate 27 de centre din localitățile Craiova, Plenița, Cetate, Calafat, Malu Mare, Sadova, Bechet, Bistreț, Podari, Dioști, Amărăștii de Jos.

Ce s-a găsit, conform Prefecturii Dolj: „neasigurarea călcării lenjeriei de pat si de corp; depozitare și utilizare necorespunzătoare a produselor biocide; spațiu de depozitare neigienizat, infiltrații și ustensile nerecomandate; continuare funcționare fără autorizație de securitate la incendiu; lipsă documente efectuare operațiuni dezinsecție și deratizare; agregat frigorifer neigienizat; instalație electrică cu deficiențe și improvizații; nerespectarea măsurilor de curățenie și dezinsecție la nivelul unității; lipsa probe din fiecare fel de mâncare servit rezidenților, lipsă termometru, lipsă termograma; stingătoare tip P6 cu termen de valabilitate expirat; tavan deteriorat- lipsă plăci; lipsă protecție saltele; etichetare necorespunzătoare a produselor alimentare de origine animală”.

În urma neregulilor găsite, s-au dat 28 de amenzi în valoare de 135.100 lei și 40 de avertismente. Două centre au rămas temporar fără avizele de funcționare.

„Centrele vizate de această măsură continuându-și activitatea, urmând să parcurgă cu celeritate etapele de reavizare. Unuia dintre centre i-a fost retras avizul întrucât existau în centru patru beneficiari declarați (cazuri sociale deosebite), peste limita admisă prin licența de funcționare. În cursul zilei de astăzi 12.07.2023, cei patru rezidenți au fost relocați în alte centre. Celui de-al doilea furnizor i-a fost retras avizul sanitar pentru că s-au făcut recompartimentări interioare fără ca noile circuite să fie avizate, urmând ca în perioada imediat următoare să redepună documentele eferente noilor trasee pentru reavizare”.

Echipele mixte de control sunt formate din reprezentanți ai structurilor județene din cadrul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială, Direcției de Sănătate Publică, Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului, Inspectoratului Teritorial de Muncă, Inspectoratului de Poliție Județean, Inspectoratului pentru Situații de Urgență.

Distribuie acest articol