CNAIR nu știe încă ce tip de drum să construiască între Găneasa, Râmnicu Vâlcea și Tigveni, așa că apelează la un studiu de prefezabilitate, pentru care plătește aproape 1,2 milioane lei fără TVA. Este vorba despre drumul care va face legătura între Drumul Expres (DX12) Craiova-Pitești și Autostrada Sibiu – Pitești (A1). Firma câștigătoare a fost anunțată de luni bune, dar a trebuit să treacă de o etapă de evaluare. Reprezentanții județelor ce vor fi traversate de arteră au solicitat Guvernului Drum Expres, dar unele voci autorizate înclină mai mult pentru drum de tip TransRegio.
“A fost parafat și înregistrat astăzi contractul pentru Elaborarea Studiului de Prefezabilitate necesar construcției Drumului Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1)!
S.C. TQM MANAGEMENT SRL are la dispoziție 1,199 milioane de lei (fără TVA) și 8 luni pentru finalizarea acestui contract finanțat prin Bugetul de Stat.
Prin Studiul de Prefezabilitate se va stabili dacă Drumul Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1), care va face legătura dintre DX12 și A1, va avea profil de drum TransRegio, Autostradă sau Drum expres. Prestatorul trebuie să fundamenteze soluția propusă prin analizarea volumelor de trafic și a ratei interne de rentabilitate economică”, a anunțat miercuri, 7 iunie, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Procedural, ar trebui să urmeze încă mulți pași chiar și până la licitarea proiectării și execuției, și acestea cu eventuale contestații. În acest ritm, orizontul de timp în care poate fi imaginată circulația rutieră pe respectiva arteră rămâne încă foarte vag.