Expertiză pentru reluarea circulației pe podul dintre Olt și Vâlcea

Jurnalul Olteniei

Se face o expertiză la Podul peste Olt care face legătura între Poganu (Verguleasa, Olt) și Drăgășani (Vâlcea), închis după ce bucăți din el au început să cadă în râu. Se încearcă reluarea circulației pentru unele autovehicule, au explicat reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova. În paralel, se urmărește construirea unui nou pod. Precizările vin după ce, în weekend, localnicii din Verguleasa au protestat în fața Prefecturii Olt, nemulțumiți de închiderea podului.

„Podul peste Olt de la Drăgășani, de pe Drumul Național 67 B Târgu Jiu-Pitești a fost construit în 1901 și nu era prevăzut cu trotuare pietonale, acestea fiind adăugate prin lărgire în anii 60 (1964 – 1965).În 2019 DRDP Craiova a comandat o expertiză tehnică a podului din care a reieșit că starea tehnică a podului nu prezintă siguranță și se recomanda închiderea circulației și construcția unui pod nou.Astfel, CNAIR a înaintat expertiza constructorului (DELTA ACM SR) și a cerut acestuia să reactualizeze proiectului tehnic conform datelor din expertiză.Urmare a faptului ca Antreprenorul nu a dat curs solicitărilor de a înainta proiectul tehnic actualizat conform expertizelor tehnice actualizate, contractual a fost reziliat în luna iulie 2021. Pe rolul instanței se afla un litigiu între CNAIR (DRDP Craiova) și SC DELTA ACM SRL pentru rezilierea contractului la obiectivul “Modernizare DN 67B Scoarta – Pitesti km 0+000 – 188+200”. Până la soluționarea definitivă a dosarului în instanță, nu putem demara procedura de achizitie publică privind reactualizare proiect tehnic de execuție la acest obiectiv; In data de 08.03.2023 s-a produs prăbușirea unei bucăți din trotuarul pietonal aflat în consolă având o lungime de aprox. 30-50 cm.

La acel moment expertul a notificat și a cerut DRDP Craiova închiderea de urgență a circulației auto și pietonale pe pod pentru a nu pune în pericol viața celor care îl tranzitează. Astfel, CNAIR a dispus inchiderea circulatiei stabilind ruta ocolitoare: DN64 (Drăgășani) – DJ678C (Orlești) – DJ678 (Buciumeni) – DN67B (Câmpu Mare).În prezent, DRDP Craiova a lansat o procedură pentru efectuarea unei expertize din care să reiasă măsurile de punere în siguranță prin care circulația rutieră poate fi reluată pe pod doar pentru anumite categorii de autovehicule.Termenul de depunere a ofertelor este 11.05.2023″, arată reprezentanții DRDP Craiova.

Potrivit acestora, contractul pentru noua expertiză a podului are o durată de 15 zile, o valoare estimată de 195.000 lei fără TVA. În paralel, DRDP Craiova a inițiat demersurile pentru lansarea unei licitații în vederea reactualizării proiectului tehnic de execuție necesar construcției unui pod nou

author avatar
Jurnalul Olteniei
Distribuie acest articol