Trenurile Intercity ar putea reveni din decembrie, odată cu noul Mers al trenurilor, iar relațiile pe care ar circula sunt din București, către orașe precum Constanța, Suceava sau Cluj, scrie publicația Club Feroviar. Problema este că vitezele nu ar fi mult mai mari decât acum, dar prețurile ar fi probabil cu 30-40% peste cele de la IR. Nu este o veste bună, mai ales că biletele de tren s-au scumpit cu 20% în iulie.
Conform datelor CFR Infrastructură, viteza medie comercială a trenurilor Intercity (IC) era de 69,4 km/h în 2004, de la 66,2 km/h în 2008 și de 62,4 km/h în 2013. La final de 2014 au fost scoase din circulație trenurile Intercity fiindcă nu mai putea fi asigurată viteza minimă obligatorie de 60 km/h necesară pentru ca un tren să aibă acest rang.
Așadar, ar fi posibil ca CFR Călători să introducă din decembrie 2022 trenuri Intercity cu vagoane modernizate pe relații precum București – Constanța, București – Cluj, București – Suceava, București – Iași sau București – Timișoara.
Partea mai puțin bună este că la aceste trenuri viteza nu ar fi chiar cu mult mai mare, dar prețul ar fi, mai ales că pe rețea nu se vor face în scurt timp lucrări care să crească viteza cu mult.
Până la scumpirea cu 20% a biletelor de tren, la 1 iulie, un bilet de Intercity costa cu 40% mai mult decât un bilet de IR pe distanțe de 60 km, iar la 100 km diferența era de peste 25%. Pentru distanțe mai mari, un bilet IC costa cu 25-30% mai mult decât un bilet de IR.
Conform primelor date, aceste noi trenuri ar opri în 2023 la Buftea, dar nu la Sinaia sau Predeal. Între București și Cluj trenurile ar face peste 8 ore și jumătate, iar între București și Suceava, cam 5 ore și 45 minute.
Cel mai rapid Intercity ar circula între București și Constanța (două ore) și actualul Tomis Expres, Brașov – Constanța, ar putea deveni IC, ceea ce ar ridica prețul biletului cu, probabil, 30-40%.