Tânăra care a murit în accidentul aviatic de sâmbătă primise zborul cadou de la iubit

Jurnalul Olteniei
4 Min Read

Georgiana Popa este tânăra care a murit sâmbătă, 27 august, în cumplitul accident aviatic de la Letca Nouă, din județul Giurgiu, alături de pilotul Valentin Anghel. Fata avea doar 28 de ani şi ar fi primit zborul cadou de la iubitul ei.

Georgiana s-a urcat în avionul pilotat de Valentin Anghel, iar la scurt timp după decolare, pilotul a pierdut controlul avionului, care s-a prăbușit într-o pădure de lângă aerodromul de la Letca Nouă.

Potrivit unor surse din anchetă- se pare că atât pilotul cât și tânăra pasageră au supraviețuit impactului, însă au ars de vii în incendiul iscat, scrie stirilekanald.ro

Iubitul fetei, a postat la o zi după tragedie, un mesaj cutremurător pe rețelele sociale:

”Din păcate Georgiana nu mai este. În mod normal nu e deloc greu să faci o postare, dar acum e infernal. Pentru voi care o cunoaşteţi… ieri m-a lăsat singur şi nu s-a mai întors. Te iubesc!

Îţi mulţumesc pentru pentru infinitele momente de bucurie, îţi mulţumesc pentru că ai avut răbdare cu mine şi nu am înţeles niciodată de ce ai facut-o cu atâta grijă de mine, asta ai făcut! Ai avut grijă de mine…”

Valentin Anghel obișnuia să facă frecvent zboruri de instrucție și de agrement. Nimeni nu-și explică cum de un pilot cu atâta experiență la manșă a pierit fulgerător.

O posibilă eroare de pilotaj este exclusă, spun cei care l-au cunoscut și care nu cred nici ipoteza conform căreia avionul de mici dimensiuni nu avea un plan de zbor.

„Înainte de a zbura, ai un plan de zbor de depus. Nu se zboară fără! Cu siguranță avea și plan de zbor, sigur! Și dacă ai zbura fără plan de zbor, nu asta e cauza pentru care se prăbușește un avion”, spune Theo Trandafir, un prieten al pilotului.

„Din ce am înțeles ar fi o defecțiune la motor, din această cauză s-a întâmplat tragedia! Dânsul era un pilot cu o foarte mare experiență, a fost pilot de linie, pilota de peste 20 de ani!”, a declarat primarul comunei Lețca Nouă, Marian Negru.

Experții în aviație susțin că s-ar fi putut întâmpla multe. Ori să fi fost vorba de o defecțiune tehnică care a trecut neobservată înainte de decolare sau s-ar putea ca avionul să fi lovit o pasăre în zbor. Și căldura ar fi putut duce la tragedie.

„De regulă în perioada când noi făceam școala de aviație aeronavele nu era atât de bine dotate cu aer condiționat sau cu posibilități de evitare a căldurii atât pentru aeronava în sine cât și pentru echipaj, nu se zbura la temperaturi mai mari de 30 de grade”, spune Sorin Stoicescu, expert în aviație.  

„Adică se oprea zborul când se depășeau 30 de grade, dar și aceasta depinde de timpul avionului, de cum era echipat, putea să aibă o influență!”, a explicat Sorin Stoicescu.

Criminaliștii au strâns ieri probe din locul în care avionul s-a prăbușit. Din el mare lucru nu a rămas neatins de foc. Ancheta a fost preluată de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel București, iar procurorii au transmis că printre faptele cercetate sunt consumul de alcool și pilotarea fără un plan de zbor.

Foto: captură video

Distribuie acest articol