Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii 𝗮 𝗮𝘃𝗶𝘇𝗮𝘁 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗻𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗮 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝟮𝟮𝟱 𝗸𝗺 𝗱𝗲 𝗰𝗮𝗹𝗲 𝗳𝗲𝗿𝗮𝘁𝗮, 𝗮𝗳𝗲𝗿𝗲𝗻𝘁𝗶 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗳𝗲𝗿𝗼𝘃𝗶𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗖𝗿𝗮𝗶𝗼𝘃𝗮 𝘀𝗶 𝗖𝗮𝗿𝗮𝗻𝘀𝗲𝗯𝗲𝘀. Linia este parte a Coridorului European Est-Mediteranean și asigurând legătura sudică dintre granița România/Ungaria cu Arad – Timișoara – Reșița (prin nodul Caransebeș) – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Alexandria (prin nodul Roșiorii de Vede) – București – Călărași și Slobozia (prin nodul Ciulnița) – Constanța. În Craiova, secțiunea analizată asigură legătura spre Bulgaria prin linia Craiova – Calafat.
𝗩𝗮𝗹𝗼𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗲𝘀𝘁𝗶𝗺𝗮𝘁𝗮 𝗹𝗮 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝟭𝟬 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗮𝗿𝗱𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗶, informează mobilitate.eu
Proiectul vizează, în principal:
- Reconstrucția liniei pentru a permite viteza maximă a trenurilor de călători să fie între 120 și 160 km/h, iar a trenurilor de marfă să fie între 100 și 120 km/h;
- Construcția a 4 tunele noi, între care noul Tunel Balota de 6,19 km și Tunelul Poarta I de 1,28 km, vor permite reducerea declivității maxime a liniei, de la 26 mm/m la 18 mm/m. Astfel trenurile de marfă vor putea traversa sectorul în tracțiune simplă;
- Dublarea a aproximativ 50 km de cale ferată, astfel încât după modernizare din traseul de 225,287 km un total de 159,960 km vor fi dublați;
- Modernizarea sistemului de tracțiune electrică pe întregul traseu
- Echiparea cu sistemul european de control al trenurilor ETCS nivelul 2;
- Circularea cu sarcina maximă pe osie de 22,5 tone.