Circulaţia rutieră pe DJ 678 A, în comuna Galicea, a fost reluată miercuri, după patru luni în care a fost închisă pentru a permite realizarea lucrărilor de reabilitare a podului de fier din zona Munteni. Investiția, în valoare de 2,5 milioane lei, face parte dintr-un proiect amplu al Consiliului Județean Vâlcea, care a primit o finanțare europeană de 16,5 milioane euro pentru modernizarea întregului drum județean 678 A.
Preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Constantin Rădulescu, a precizat că investiţia s-a ridicat la 2,5 milioane de lei, podul care traversează râul Olt fiind unul cu o istorie aparte.
„Lucările de construire au început în anul 1927, doi ani mai târziu au fost sistate şi au fost reluate în 1934. Cele două grinzi metalice care alcătuiesc suprastructura podului au fost aduse de la Cernăuţi, de la un pod de cale ferată dezafectat. Singurele lucrări de consolidare de la punerea lui în funcţiune, în anul 1941, au fost efectuate de RAJDP Vâlcea, în anul 2002. Prin redarea în circulaţie a podului, se revine la varianta iniţială de trafic, care oferă posibilitatea celor care vin din sudul judeţului să scurteze drumul către Bucureşti, evitând zona aglomerată a Râmnicului”, a transmis Rădulescu.
Drumul Judeţean 678 A porneşte din DN 64 (Tătărani), parcurge comunele Mihăeşti, Galicea, Nicolae Bălcescu şi Milcoiu şi reprezintă cea mai scurtă cale de acces la Reţeaua transeuropeană de transport TEN-T Core E81 (DN7) a comunităţilor situate în partea de sud şi în centrul judeţului Vâlcea.
”Singurele lucrări de consolidare de la punerea lui în funcțiune, în anul 1941, au fost efectuate de RAJDP Vâlcea, în anul 2002„, a mai spus Constantin Rădulescu.
Lucrările de reabilitare a podului din zona Munteni au început în luna martie anul acesta, pe perioada cât s-au desfăşurat traficul rutier pe acest sector de drum fiind restricţionat total, iar şoferii sfătuiţi să aleagă rute ocolitoare, respectiv DN 64 – DJ 677 F – DJ 678.
Foto: captură video/Constantin Rădulescu