duminică, noiembrie 17, 2024

Ultima ora

Sport

Participările României la târgurile internaţionale de turism, suspendate 

Participările României la târgurile internaţionale de turism vor fi suspendate, iar acţiunile de promovare a destinaţiei România pe pieţele externe vor fi reluate doar în baza conceptelor aprobate de către Consiliul de Brand Turistic Naţional (CBTN) şi de Consiliul Consultativ al Turismului (CCT), anunțat Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Daniel Cadariu.

Potrivit acestuia, modul în care s-a prezentat România la Târgul de Turism de anul acesta de la New York, unde standul a constat într-o draperie neagră pe care au fost prinse cu cleme câteva fotografii de dimensiuni A4, nu reprezintă o premieră.

Verificările făcute în ultimele două zile au arătat că în 2019, la Târgul de Turism de la Los Angeles, decorul standului românesc a constat într-un „perete complet negru”, potrivit News.ro.

Policlinica Buna Vestire Craiova

„Mai grav decât faptul că s-a întâmplat aşa ceva, în cursul zilei de ieri şi de astăzi, când am făcut analiza, am constatat faptul că s-a repetat aşa ceva. Pentru că în cursul anului 2019, România participând la un astfel de târg, tot în Statele Unite, dar la Los Angeles, cu aceeaşi firmă care organizează târgurile pentru turism de acolo, pe acelaşi format, cu suprafeţe reduse, cu aceste perdele nefaste, negre, s-a întâmplat acelaşi lucru, cu singura diferenţă că în 2019 peretele din spate era complet negru şi acum au apărut aceste etichete, ca să nu le spun altfel. Asta pe de o parte. Pe de altă parte, mi se pare aproape de nedescris, de neînţeles, când avem nevoie acută de turişti străini, când încercăm să ne promovăm acolo, când avem diverşi angajaţi ai statului român – fie în cadrul ministerului, fie în cadrul Ministerului de Externe, fie ataşaţi pentru turism – când avem o industrie a turismului dornică de turişti, să nu fim în stare să producem, înainte de a pleca de acasă, măcar un banner de aceste dimensiuni care să cuprindă principalele atracţii turistice din România”, a declarat ministrul Daniel Cadariu.

Ministrul a precizat că „aproape că îi pare rău” că nu este acest minister „dedicat doar turismului”, că s-ar fi ocupat personal de participarea României la astfel de târguri.

„Nu există nicio scuză. Este neplăcut, este neprofesionist, drept pentru care trebuie să luăm măsuri”, a adăugat ministrul.

Întrebat cine a făcut, concret, amenajarea standului, Cadariu a explicat că nu s-a stabilit încă, dar că cei doi ataşaţi comerciali de la New York au fost chemaţi în ţară, pentru a răspunde unor întrebări.

„În acea vestită fotografie apar şase persoane, un singur reprezentant al celor din turism, deşi şi-au manifestat intenţia de a participa cinci firme specializate pentru a aduce turiştii străini (…) Două dintre persoane sunt salariate ale Ministerului, într-o Direcţie de specialitate, şi ar fi trebuit să fie primele persoane interesate ca prezentarea României să arate la modul profesionist”, a spus ministrul.

O altă persoană din fotografie este consulul României la New York, iar în acest context ministrul s-a întrebat dacă acesta „a fost mulţumit” cu modul în care s-a prezentat România.

„Eu nu consider că e cineva vinovat, punctual, doar o persoană. E un cumul de factori. Mă pun pe mine primul vinovat, pentru că nu am ştiut, chiar dacă nu mi s-a atras atenţia că s-a mai întâmplat aşa ceva şi nu aveam de unde să ştiu, dar sunt conducătorul ministerului. (…) Suntem vinovaţi cu toţii, inclusiv cei care ar fi trebuit să ne reprezinte, din industria de turism, acolo, pentru că au cerut participarea la acest târg şi poate că ar fi fost primii interesaţi să arate perfect”, a mai spus Daniel Cadariu.

Daniel Cadariu a precizat că putea fi comandat în SUA, „pe loc”, un banner.

De asemenea, au fost declanşate anchete disciplinare în cadrul Direcţiei Generale Turism şi a fost suspendată participarea la târgurile internaţionale a persoanelor desemnate de către minister care au făcut parte din delegaţia aferentă acţiunii de promovare din New York.

Participarea la târgurile internaţionale de turism, cu stand de ţară, va fi regândită şi asumată de Consiliul de Brand Turistic Naţional (CBTN) şi de Consiliul Consultativ al Turismului (CCT), iar acţiunile de promovare a destinaţiei România pe pieţele externe vor fi reluate doar în baza conceptelor aprobate de către două consilii, a anunţat Ministerul Antreprenoriatului şi turismului.

Politica