Panourile publicitare amplasate în Craiova au devenit foarte importante pentru primarul orașului. Lia Olguța Vasilescu spune că nu este dispusă să renunțe la ele, chiar dacă Marian Vasile, consilier local, a explicat că acestea pot pune în pericol traficul.
„Înțeleg că vă pregătiți pentru campania din 2024, dar să știți că aceste panouri publicitare, care împânzesc orașul, nu îl înfrumusețează deloc. Din contră, arată ca niște sorcove. Mai mult decât atât, periclitează siguranța traficului rutier. De ce nu încetați cu aceste panouri? Nu putem să scoatem un certificat de informare în care să existe obligativitatea avizului Poliției Rutiere. Încurcă circulația, pe lângă estetic trebuie să fiți foarte atenți la circulație”, susține Marian Vasile.
Lia Olguța Vasilescu nu vrea să audă de renunțarea la panourile publicitare, chiar dacă tot ea susține faptul că acestea ar putea să stea degeaba pe străzile orașului, ținând cont de prețul de închiriere pe care municipalitatea îl cere.
„La certificatul de urbanism este căsuță pentru poliția circulație. Dacă nu se dă avizul, nu se pun. Dacă observați locațiile, noi le-am scos pe toate care erau în intersecții. În ceea ce privește costul închirierii, el se face pe proiecția panoului, deci nu doar pe un metru, ci pe toată proiecția. Facem ca toată țara. După Cluj, noi avem cel mai mare preț pentru închirierea panourilor publicitare. La Cluj a fost deja organizată licitația în baza noii legi, dar nicio firmă nu a mers să semneze contractele. De ce? Pentru că erau mult prea mari prețurile. Este foarte posibil să avem și noi această situație la Craiova, având în vedere că în alte orașe costul este mult mai mic. Noi nu am pus panouri în ultimii ani. Pe vremea mea și a domnului Genoiu nu s-a montat nici măcar un panou în plus, în afara celor care erau deja existente prin contract, cu atât mai mult, acum sunt mai puține. Eu nu țin la chestiunea asta, să le scoatem pentru că urâțesc orașul, pentru că în comunism nu aveam și parcă ne-au plăcut când s-au pus. 2, trebuie să câștigăm din această activitate și noi, municipalitatea. Așa cum am precizat deja, după Cluj, suntem orașul cu cele mai mari prețuri”, a spus primarul Craiovei.
Joi, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local, pe ordinea de zi s-a aflat și propunerea de aprobare a închirierii, prin licitație publică, a terenurilor ce aparțin domeniului public al municipiului Craiova, în vederea amplasării de panouri publicitare.