Facebook a implementat un nou sistem care poate fi accesat prin pagina de grupuri a platformei sociale – utilizatorii pot forma de acum grupuri de rugăciune pe rețeaua socială – un instrument care este disponibil doar în Statele Unite.
Facebook consideră că enoriașii sunt o comunitate importantă pentru a crește participarea pe rețeaua socială. Încă din 2017, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg a dat bisericile ca exemplu pentru modalități de a conecta compania cu lumea. Atunci, Facebook a creat o echipă care să se concentreze pe „parteneriate de credință”.
Șefa acestei echipe, Nona Jones, a declarat pentru Reuters că pandemia de coronavirus a dus la urgentarea acestor eforturi. Sistemul de rugăciune de pe Facebook a fost creat după ce compania a observat o creștere a numărului de oameni care cereau și ofereau rugăciuni în timpul pandemiei, a spus Jones, care este și pastor în Florida.
De la sfârșitul lunii mai, Facebook a lansat sistemul de rugăciuni pe care îl testase cu ajutorul unor comunități de credincioși. Sistemul este disponibil în grupurile de Facebook din Statele Unite, scrie digi24.ro
Într-un astfel de grup privat, o femeie a folosit acest instrument pentru a solicita rugăciuni pentru o mătușă bolnavă de Covid-19. Ceilalți utilizatori de pe grup au răspuns prin apăsarea butonului marcat cu textul „M-am rugat”, iar numele lor au apărut apoi într-un spațiu marcat mai jos.
Utilizatorii pot fi notificați pentru a-și aduce aminte să se roage din nou a doua zi. Alți utilizatori au cerut rugăciuni pentru „o fată care a suferit o decepție în dragoste”, pentru examenul auto al unui fiu sau pentru probleme cu o firmă de asigurări.
Jones a confirmat, însă, că postările cu rugăciuni sunt folosite pentru a personaliza reclamele de pe Facebook și alt tip de astfel de conținut. Un purtător de cuvânt a spus că informațiile vor fi folosite pentru ca algoritmii Facebook să devină mai eficienți în a arăta reclame personalizate. Totuși, el a dat asigurări că datele nu vor putea fi folosite direct de companii pentru a trimite reclame țintite pe baza conținutului rugăciunilor.
„Una dintre cele mai mari comunități care folosește produse Facebook sunt oamenii credincioși. Când ne-am uitat pe datele legate de consumul de social media în pandemie am văzut o creștere masivă în categoria de spiritualitate”.