Rezultatele la examenul de Bacalaureat, sesiunea 2021, au fost afișate luni. La nivelul județului Dolj rata de promovare înainte de contestații a fost de 64.2%, puțin mai ridicată decât anul trecut când doar 62.9% dintre candidați au promovat. Cu mult în scădere față de anul trecut a fost promovabilitatea cu media 10, la nivelul județului înregistrându-se o singură medie de 10, față de anul trecut când 15 absolvenți au luat nota maximă. Tot în județul Dolj, singura școală cu o rată de promovabilitate de 100% este Colegiul Militar Tudor Vladimirescu.
„La nivelul județului Dolj, rata cumulată de promovare, înainte de contestații este de 64,2% și dacă ar fi să facem o comparație cu anul anterior avem o creștere de 1,7%, anul trecut rata fiind de 62,9%. Pentru promoția curentă rata de promovabilitate este de 70,6% iar pentru absolvenții din promoțiile anterioare este de 28,2%. 18 candidați au obținut nota 10 la Limba și Literatura Română, 63 de candidați au obținut nota 10 la proba obligatorie a profilului, respectiv 30 la matematică și 33 la istorie. La proba la alegere un număr de 354 de candidați au obținut nota 10. Astăzi (n.r. – luni) începând cu ora 12 și până la ora 18 se pot depune contestații. În urma reevaluării lucrării nota poate să crească sau poate să scadă. Rezultatele la contestații vor fi publicate vineri 9 iulie. La nivelul județului Dolj avem un liceu cu promovabilitate 100% și anume Colegiul Militar Tudor Vladimirescu. În top se află și Colegiul Național Frații Buzești, Colegiul Național Carol I și Liceul Pedagogic Ștefan Velovan”, a declarat Mihaela Jianu, inspector școlar general adjunct al ISJ Dolj.
Elevii din judeţul Dolj par a fi mulţumiţi de modul în care s-a desfăşurat examenul chiar dacă ceea ce a primat pentru fiecare dintre ei au fost emoţiile. Cei mai mulți dintre cei care au promovat spun că notele luate au fost pe măsura așteptărilor. O mare parte dintre aceștia nu vor să-și continue studiile universitare în Craiova, sau chiar în România. Motivele sunt multiple, majoritatea legate de sistemul de învățământ.
„Am avut foarte mari emoţii şi nu din cauza faptului că n-aş fi învăţat suficient, dar mi-am dorit o notă bună, urmând să merg la o facultate în străinătate, unde mă voi înscrie cu dosar, iar aceasta contează. Am luat 9,20. Mă aşteptam să iau între 9 şi 9.50, deci sunt mulţumit. Examenul s-a desfășurat aşa cum ne-a fost spus şi înainte şi mă bucur că s-a terminat. Motivul alegerii unei facultăţi în străinătate? Sistemul de învăţământ din ţara noastră. Știm toţi cum este şi câţi fac diverse facultăţi degeaba”, a spus Andrei, absolvent din Craiova.
Emoţiile se pare că au fost sentimentul general pe care l-au resimţit majoritatea absolvenţilor care au susţinut examenul de bacalaureat. Dacă unii dintre ei au resimţit emoţii în privinţa notei pe care o vor obţine, alţii au avut emoţii că vor pica examenul.
„Sunt bucuros că am luat examenul. Nici nu mai contează nota atâta timp cât am promovat. Nu aveam nevoie de o notă mare per total. Voi da la medicină în Craiova şi mizez pe faptul că la admitere nu voi avea nicio problemă, pentru că mă pregătesc din clasa a IX-a”, a declarat Robert, elev absolvent în Craiova.
Emoţiile tinerilor absolvenţi au venit şi din presiunea celor din jur, a părinţilor, a rudelor, prietenilor, dar şi din faptul că un an de şcoală online pentru unii dintre ei a fost ca o pauză prelungită în care şi-au „pierdut din turaţie”.
„Sincer am avut mari emoţii şi parcă nici acum nu au trecut, chiar dacă rezultatele au fost afişate, mi-am văzut nota şi sunt mulţumită. A fost foarte stresant acest examen şi pentru că pe mine, personal, anul în care am stat acasă şi am făcut şcoală online m-a scos puţin din concentrare, am pierdut din turaţie. Şi presiunea părinţilor a contribuit la tot stresul acesta chiar dacă este normal să pună presiune. Per total sunt mulţumită, am luat 8.90. Voi da la o facultate din Bucureşti. Consider că în Craiova, în afara Facultăţii de Medicină, nu ai unde să dai. Nu se face nimic şi ştiu foarte multe exemple. Măcar la Bucureşti este altceva, să nu mai adaug dorinţa de independenţă”, a spus o elevă din Dolj.
Nu toţi absolvenţii de clasa a XII-a care au susținut examenul de bacalaureat au avut şi emoţii pe măsură. Unii dintre aceştia, puţini probabil, au fost foarte relaxaţi pe parcursul examenului. Relaxarea nu a venit întotdeauna prin prisma încrederii şi a siguranţei pe ceea ce au învăţat pentru examen. Există şi elevi care au mers la probe pe ideea „ce o fi, o fi”.
„De ce să am emoţii? Dacă aveam emoţii la examen mă ajutau cu ceva? Eu vreau să dau la postliceală la Asistenţă Medicală. Părinţii mei voiau să dau la Asistenţă Medicală în cadrul Facultăţii de Medicină. Pentru ce să fac asta, atâta timp cât la stat se intră cum se intră şi majoritatea preferă să angajeze asistenţi cu postliceală, să îi plătească mai puţin. Eu vreau să învăț limba germană și să plec să lucrez acolo pe meseria pe care mi-o voi alege. Aici în mediul privat ești plătit foarte prost, iar la stat nu intri. Am luat notă de trecere la bacalaureat şi este tot ce mă interesa. Am colegi care au avut emoţii să nu ia notă prea mică şi au picat. Uneori emoţiile nu sunt de ajutor, dacă sunt vreodată”, a declarat un alt tânăr absolvent de liceu din Craiova.
Tinerii absolvenți din Dolj par total nemulțumiți de sistemul de învățământ iar facultățile din Craiova pare că atrag din ce în ce mai puțini studenți locali.