Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) consideră că România ar trebui să urmeze exemplul Greciei care îşi va redeschide sezonul turistic din data de 14 mai.
Potrivit ANAT şi în România se pot crea protocoale specializate pentru fiecare activitate şi pot fi instruiţi mii de angajaţi, sub responsabilitatea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în cooperare cu alte ministere şi instituţii de stat şi cu reprezentanţii sectorului privat, transmite Agerpres.
„România ar trebui să urmeze exemplul Greciei, prin acţiuni concrete, prin predictibilitate, dar şi prin promovare, care trebuie începută în forţă de pe acum, pentru a avea asigurat un viitor bun pentru turismul de incoming. Doar astfel putem crea premisele relansării turismului”, afirmă Dumitru Luca, preşedintele ANAT.
Conform acestuia, turismul reprezintă o industrie de interes naţional, iar incoming-ul înseamnă export de servicii.
”Vorbim chiar de o formă de export simplă, nepoluantă – turiştii străini vin la noi în ţară. Noi trebuie doar să ne promovăm eficient şi să pregătim produsul turistic, nefiind nevoiţi să transportăm nimic peste hotare, inclusiv resurse naturale. Din păcate, de multe ori statul român uită că exportul de servicii în general şi incoming-ul în special reprezintă cea mai eficientă cale de a aduce bani în ţară”, subliniază preşedintele ANAT.
Ministrul elen al Turismului, Haris Theocharis, a anunţat zilele trecute, că turismul grecesc se deschide pe 14 mai. Astfel, va fi permis accesul celor care înaintea călătoriei fie au fost vaccinaţi, fie au dobândit anticorpi în urma unei infecţii cu noul coronavirus sau vor prezenta un rezultat negativ al unui test pentru COVID-19 recent efectuat.