Evaluarea naţională la clasa a II-a va continua marţi cu testele de citire la limba română şi la limba maternă (pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale), conform calendarului aprobat de MEN.
Probele de matematică este programată miercuri, în timp ce proba de limbă română (scris şi citit) pentru elevii din rândul minorităţilor naţionale se va desfăşura joi.
la finalul lunii mai vor susţine aceste evaluări şi elevii claselor a VI-a şi a VI-a. Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a are următorul calendar: limba română – 15 mai, matematică – 16 mai şi limba maternă – 17 mai.
Elevii claselor a VI-a vor susţine evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) în zilele de 23 mai – limbă şi comunicare şi 24 mai – matematică şi ştiinţele naturii.
Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi, potrivit Ministerului Educaţiei. Testele sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale şi trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV şi EN VI.
Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test.
Cumulat, se estimează participarea a peste 575.000 de elevi înscrişi în cele trei clase. Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.
Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.