Traficul de pasageri pe Aeroportul Internaţional Craiova a crescut spectaculos anul trecut, iar Consiliului Judeţean Dolj continuă investiţiile în acest obiectiv pentru a-l ridica la cele mai înalte standarde. În perioada următoare administraţia judeţeană şi conducerea aeroportului se pregătesc pentru un proiect ambiţios cu o valoare de 53 milioane de euro.
Aproape 450.000 de pasageri au tranzitat, anul trecut, Aeroportul din Craiova, în creştere cu peste 200% faţă de 2016, după cum a precizat directorul Aeroportului, Mircea Dumitru. Cifra pasagerilor, a dus aeroportul craiovean pe poziţia a 6-a în topul aeroporturilor din ţară.
“A fost publicat traficul de pasageri pe aeroporturile din România făcută de Asociația Aeroporturilor din România și Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Pentru prima dată ne clasăm pe poziţia 6 şi ne dorim să ajungem pe 5, adică să mai depăşim încă un aeorport, respectiv Sibiu.
2017 a fost cel mai bun an al Aeroportului. Am înregistrat aproape 450.000 pasageri. Probabil că va continua acest trend crescător. Sigur, nu în aceeaşi proporţie cum a fost 2017, comparabil cu 2016, adică peste 200%, dar ne dorim ca în 2020 să ne apropiem de un milion de pasageri. Datorită faptului că diferenţe dintre numărul pasagerilor sosiţi şi a celor plecaţi este de doar câteva sute de pasageri am convingerea că există potenţial pentru a continua trendul crescător în ceea ce priveşte atât numărul de pasageri cât şi de mişcări de aeronave. Această diferenţă foarte mică ne arată că nu este un trafic de emigrare, ci un trafic de bussines, de turism şi de migraţie, ceea ce ne bucură şi ne încurajează”, a afirmat Mircea Dumitru, directorul Aeroportului Craiova.
Pentru a creşte traficul de pasageri se urmăreşte introducerea de noi destinaţii de pe aeroportul din Bănie, precum şi creşterea numărului de operatori aerieni.
În acelaşi, sens, Consiliul Judeţean Dolj continuă investiţiile în acest obiectiv.
„În primul rând, vorbim la o extindere a terminalului de plecări şi a celui de sosiri şi crearea a încă două porţi de îmbarcare de la etajul sălii de plecări. În felul acesta, disconfortul pe care îl au acum pasagerii în zona de check in în deosebi sperăm să dispară complet şi, de asemenea, se rearanjează oarecum pasagerii în sala de plecări. La momentul actual, fiind toate porţile de îmbarcare la parter, majoritatea pasagerilor stau în această zonă, la etaj urcând doar cei care merg la baruri sau la spaţiul pentru fumători.
Ne dorim completarea infrastructurii de mişcare, în sensul că, în ciuda faptului că avem o platformă de îmbarcare-debarcare, deja devine mică şi sunt momente aproape zilnic în care platformele pe care le avem acum sunt acoperite în proporţie de 100%. Ne dorim ca trei dintre căile de rulaj, foste căi de rulaj militare, să fie puţin lăţite, aduse la capacitatea portantă a pistei şi transformate şi ele, la rândul lor, în platforme pentru tot ceea ce înseamnă zborul charter sau aviaţie de bussines în general”, a precizat Mircea Dumitru.
Aeroportul va aplica şi pe un program de siguranţă în aviaţie pe fonduri europene.
„Va fi un proiect puţin mai complex – securizarea totală a Aeroportului Craiova şi înţelegem prin asta reabilitarea gardului perimetral, construirea unui drum tehnologic perimetral pe interiorul gardului astfel încât cei în măsură să intervină la tentative de pătrundere frauduloasă să se deplaseze foarte repede în zonele respective, iluminarea întregului perimetru şi supraveghere video atât în interiorul terminalelor cât şi în absolut toate spaţiile aferente infrastructurii de mişcare. În cadrul aceluiaşi proiect intră tot ceea ce ţine de echipamentele de control de securitate atât la bagajele de cală, cât şi la bagajele de cabină şi, desigur, controlul pasagerilor. Tot pe fonduri europene, Consiliul Judeţean va accesa, într-un viitor nu foarte îndepărtat, proiectare şi executarea unui nou terminal de plecări-sosiri, urmând ca actualul terminal să fie folosit atât pentru aviaţie de bussines, cât şi pentru zboruri interne care avem convingerea că vor urma la şi de la Craiova”, a mai spus directorul Aeroportului Craiova.
Investiţiile făcute până acum de Consiliul Judeţean Dolj în acest obiectiv, din fonduri proprii, dar şi din bani europeni, se ridică la circa 27 de milioane de euro.
“Până în prezent, investiţiile totale ale Consiliului Judeţean Dolj se ridică undeva în jurul cifrei de 11 milioane de euro, la aceste ase adaugă cele 15,4 milioane euro fonduri nerambursabile pe acel program european de reabilitare a infrastructurii de mişcare, deci un total undeva în jurul a 26-27 milioane euro, investiţia totală atât CJ Dolj venituri proprii şi fonduri nerambursabile. Ceea ce ne propunem în continuare, tot pe fonduri europene se ridică undeva la circa 53 de milioane euro. Încercăm să absorbim toată suma care ne-a fost prevăzută prin masterplanul general de transport”, a mai menţionat Mircea Dumitru.
În prezent, de pe Aeroportul din Craiova se zboară către 11 destinații, respectiv Roma, Milano, Bologna, Veneția, Madrid, Barcelona, Valencia, Londra, Paris, Köln și Tel Aviv.
Din vară, craiovenii vor avea la dispoziţie şi o cursă charter către Antalya.
Zborul charter va fi operat începând cu 1 iunie și va dura până pe 14 septembrie 2018, avand o frecvență săptămânală și plecări în fiecare zi de vineri.