sâmbătă, noiembrie 23, 2024

Ultima ora

Sport

Caracalul își face centură cu bani prin PNDL, după ce proiectul Companiei de Drumuri trenează de șase ani

Municipalitatea a reuşit deblocarea proiectului care vizează realizarea unei centuri de ocolire a Caracalului, prin partea de Nord, proiectul fiind deja finanţat de guvern prin PNDL 1.

Viceprimarul municipiului Caracal, Octavian Stănescu, a declarat, pentru Jurnalul Olteniei, că proiectul a fost deblocat după o discuţie cu ministrul Transporturilor. Răzvan Cuc şi-a dat acordul ca centura să tranziteze nişte terenuri care se află în zona de siguranţă şi protecţie a CFR.

„În urmă cu două săptămâni, am avut o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi am convenit ca proiectul ce vizează mini-centura ocolitoare a Caracalului, centura de nord, finanţată în totalitate prin PNDL 1, să primească aviz favorabil, în ceea ce priveşte terenurile care se află în zona de siguranţă şi de protecţie a Căilor Ferate Române. Acest aviz favorabil va fi dat, odată ce vom încheia un contract de închiriere cu cei de la Ministerul Transporturilor. Practic, cei aproape 2.000 de metri pătraţi care sunt cu probleme vor fi închiriaţi de la minister, în cel mai scurt timp, şi vom da drumul la documentaţie”, a declarat Stănescu.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Centura de Nord a Caracalului va avea 1,8 kilometri, iar finanţarea este asigurată de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL) 1. Autorităţile au finalizat deja procedura de atribuire a contractului, astfel că lucrările pot începe într-un timp foarte scurt.

„Traseul mini-centurii de ocolire a Caracalului începe de la intrarea dinspre Slatina, imediat în stânga, drumul având 1,8 kilometri lungime. Valoarea contractului este de aproximativ 2,5 milioane lei, fiind finanţată sută la sută prin PNDL 1. Avem finanţare, fiind finalizată chiar şi procedura de licitaţie”, a mai spus Octavian Stănescu.

Între timp, centura de ocolire a municipiului Caracal nu poate fi finalizată nici în acest an, după ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) trebuie să facă o nouă serie de exproprieri deoarece trebuie să mute stâlpii de iluminat, terasamentul suferind schimbări drastice, în toţi aceşti ani.

Lucrarea a început în anul 2011. Din cauza modificărilor prin care a trecut terenul din zona centurii de ocolire a municipiului Caracal, este nevoie ca stâlpii de iluminat să fie mutaţi, însă nu mai există teren. Astfel, CNAIR trebuie să treacă la o nouă procedură de expropriere, chiar dacă este vorba de aproximativ 20 de centimetri pentru fiecare stâlp.

Politica