Traseul drumului expres Craiova – Piteşti va fi modificat, astfel încât construcţia să nu afecteze buna funcţionare a activităţilor economice din zona Parcului Industrial Slatina, a anunțat Compania Naţională de Drumuri printr-un comunicat de presă. Potrivit Studiului de Fezabilitate pentru acest obiectiv de investiţii, vechi din 2007, drumul trecea prin fabrica Prysmian.
Reprezentanţii CNAIR SA au transmis că traseul drumului expres Craiova-Piteşti a fost stabilit prin Studiul de Fezabilitate din anul 2007, dată de la care a fost rezervat coridorul alocat construcţiei acestui proiect. Deoarece drumul expres are ca principal scop dezvoltarea economică şi socială a zonei de sud-vest a României, CNAIR SA a găsit soluţia modificării locale a traseului, astfel încât construcţia lui să nu afecteze buna funcţionare a activităţilor economice din zonă.
„Această soluţie va fi comunicată ofertanţilor, astfel încât aceştia să poată ţine cont de ea în momentul elaborării Proiectului Tehnic de execuţie. Ca atare, soluţia identificată de CNAIR SA nu va produce întârzieri în ceea ce priveşte construcţia drumului expres Craiova – Piteşti şi nu va necesita elaborarea unui nou Studiu de Fezabilitate. Până la momentul încheierii procedurilor de licitaţie pentru construcţia drumului expres Craiova – Piteşti, CNAIR SA întreprinde toate demersurile necesare pentru exproprierea terenurilor destinate întregului proiect, ceea ce reprezintă un argument în plus pentru respectarea graficului de execuţie”, se arată în comunicatul citat.
În plus, potrivit CNAIR, suprafeţele care urmează să fie expropriate nu generează costuri suplimentare, deoarece sunt similare celor destinate traseului iniţial.
„În aceste condiţii, fabrica Prysmian nu va fi relocată şi, în plus, CNAIR SA a ţinut cont în stabilirea noului traseu de eventualele planuri de dezvoltare a acestei unităţi de producţie care va avea astfel asigurat inclusiv accesul la o infrastructură majoră de transport”, mai spun cei de la Compania de Drumuri.
Drumul expres Craiova – Piteşti va contribui la dezvoltarea economică a zonei de Sud-Vest a României şi va asigura corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV şi IX Pan Europene.