În prima săptămână (27 februarie – 3 martie) destinată înscrierii în învățământul primar pentru anul şcolar 2017-2018, la nivelul județului Gorj au fost depuse 1.179 de cereri, 971 vizând copii cu vârsta de 6 ani înainte de data de 1 septembrie 2017 și 208 pentru copiii cu vârsta de 6 ani după data amintită.
La nivel național, 73.871 de cereri au fost depuse. În medie, intervalul orar în care se înregistrează cel mai mare aflux de cereri este cuprins între 9:10-9:50. Termenul-limită până la care părinții sau tutorii legali își pot înscrie copiii în prima etapă este 16 martie, inclusiv. Cererile-tip se pot completa online sau la unitatea de învățământ în care părintele doreşte înscrierea copilului. Validarea cererilor-tip completate online se face zilnic, în intervalul orar 8:00 – 18:00 (luni-vineri), respectiv 9:00 – 13.00 (sâmbătă). În zilele de 22 și 23 martie vor fi afişate, atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, candidaţii înmatriculaţi, informaţii privind numărul locurilor libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă. A doua etapă de înscriere va avea loc în perioada 24 -30 martie, urmând ca rezultatele finale să fie afișate în data de 6 aprilie. Între 7 și 13 aprilie, inspectoratele şcolare județene vor soluţiona toate cazurile nerezolvate după finalizarea celei de-a doua etape de înscriere.