sâmbătă, noiembrie 23, 2024

Ultima ora

Sport

Vama Calafat, tot fără cântare pentru camioanele grele

De peste trei ani, camioanele cu încărcătură mare trec prin Vama Calafat fără să plătească vreo taxă. Asta pentru că nu există încă instalat un echipament de cântărire a acestora. Conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova a explicat că nu ştie prea multe despre această problemă şi că CNADNR se ocupă de licitaţiile pentru aceste instalaţii. Pe de altă parte, deşi cântarele nu există în Vama Calafat, directorul CNADNR crede că o parte dintre ele au fost montate.

 

Pe 14 iunie 2013, autorităţile inaugurau Podul Calafat-Vidin. De atunci s-au scurs mai bine de trei ani şi camioanele care depăşesc gabaritul trec pe pod fără să plătească taxe suplimentare. Motivul? Nici până acum nu au fost montate instalaţiile de cântărire.

Directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a declarat, însă, citat de Digi24, că acestea sunt montate pe un sens, deşi nu sunt.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Unele au fost montate, pe un sens au fost montate şi pe celălalt sens se lucrează la montarea lor (…) Eu am programată, săptămâna viitoare, nu zic când, ca să nu se pregătească lumea, o vizită la Craiova. Și voi inspecta toate proiectele din zonă”, a spus Homor, citat de Digi24. Din câte spune acesta, s-ar putea înţelege că aceste cântare există. Însă ele nu există încă montate pe teren.

Cântarele, un mister

Pentru a înţelege mai bine situaţia, am luat legătura cu directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova, care a explicat că nu cunoaşte prea multe detalii, având în vedere că tot CNADNR se ocupă de licitaţiile pentru achiziţionarea acestor cântare.

Procedura de achiziţie a cântarelor este ţinută de către CNADNR. S-a ţinut o dată sau de două ori, nu ştiu din ce motive nu s-a adjudecat. Pentru o informaţie corectă şi completă, cu scuzele de rigoare, recomandarea ar fi să vă adresaţi CNADNR”, a explicat, pentru Jurnalul Olteniei, directorul DRDP Craiova, Adrian Lumezeanu.

Jurnalul Olteniei a transmis o solicitare în baza legii către CNADNR, pentru a afla care este, în detaliu, stadiul montării cântarului pentru camioanele grele din Vama Calafat şi de ce nu a fost acesta montat, până acum. Când instituţia va răspunde, vom publica informaţiile primite.

Teoretic, depăşirea de gabarit este taxată cu sume cuprinse între 85 până la 4.000 de euro. Costurile proiectului pentru Podul Calafat-Vidin au totalizat 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar s-a ridicat la 60,7 milioane de euro. Proiectul a beneficiat de împrumuturi şi finanţări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiţii, Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi Instituţia Germană de Credit pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Podul Calafat-Vidin a trecut, în urmă cu aproximativ un an, şi prin reparaţii. Acesta era plin de gropi şi denivelări, iar constructorul dădea vina, în principal, pe traficul intens de TIR-uri.

Politica