Craiova caută „Oamenii Timpului”

Redactia

Campania “Oamenii Timpului” este un eveniment anual care caută valori româneşti. Scopul unei astfel de manifestări este acela de recunoaştere publică a acelor personalităţi şi organizaţii din plan local, naţional şi internaţional, care, pe parcursul ultimului an, şi-au dovedit excelenţa în 10 domenii ale vieţii culturale şi sociale, contribuind decisiv la dezvoltarea culturală a spaţiului public românesc.

“Este o campanie frumoasă în care eu am intrat motivată de ce se întâmplă în jur, de faptul că trăim într-o lume în care spunem că ne lipsesc valorile, ne lipsesc exemplele bune de urmat, însă eu consider că nu este aşa. În emisiunea pe care o realizez, în fiecare sătămână aducem în faţa publicului oameni care fac lucruri minunate, că vorbim de tineri cu mai multă experienţă, astfel de oameni minunaţi şi valoroşi există în jurul noastru ceea ce poate am uitat noi sau de multe ori mass-media a uitat să facă, să aducă în faţă aceşti oameni şi să-i prezinte, dincolo de senzaţionalul care se spune că vinde şi care apare de cele mai multe ori pe primele pagini. Asta vrem să facem cu oamenii timpului, nu vrem să impunem noi, cei care facem parte din proiect, nişte oameni, să-i alegem noi şi să vă spunem: ei sunt oamenii timpului, votaţi-i! Vrem să ne ajutaţi cu sugestii de oameni valoroşi care merită să fie promovaţi şi care la finalul anului, în urma unui proces, urmează să fie recompensaţi într-o gală de excelenţă ce se va îmtâmpla în Iaşi”, a spus Alina Șerban, jurnalist TVR Craiova, manager zonal al campaniei.

Evenimentul se află la cea de-a III-a ediţei şi încă de la început s-a dovedit una dintre cele mai ambiţioase campanii de recunoaştere a valorilor locale şi naţionale, desfăşurată la nivel naţional şi reunind categorii variate, de la Literatură, Arte, Educaţie şi Cercetare, Societate civilă, Diplomaţie publică, Memorie şi istorie până la Jurnalism, Sănătate şi Antreprenoriat. Campania este organizată de Asociaţia Revistei "Timpul", şi se va încheia în luna septembrie cu Gala Extraordinară de decernare a trofeelor.

Până la gala finală, campania caută valorile româneşti, pe site-ul www.oameniitimpului.ro, unde, cei interesaţi pot posta propunerile lor pentru cele zece domenii. Campania "Oamenii Timpului" se bucură de Înaltul Patronaj al Alteţei Sale Regale Principesa Moştenitoare Margareta, Custo­dele Coroanei.

“Campania “Oamenii Timpului” este de fapt o invitaţie, o invitaţie către membri comunităţilor locale, naţionale, internaţionale de a aduce în faţă pe cei care îi reprezintă, personalităţi de excepţie şi proiectele desfăşurate de aceştia şi într-un mod inedit, nu în întreaga lor activitate, ci doar într-un an de zile, respectiv octombrie 2015-septembrie 2016, tocmai pentru a ne afla într-o dinamică permanentă şi pentru a aduce în faţă noi oameni, poate necunoscuţi absolut deloc înainte de această campanie. Începută ca un demers local, în 2014, la Iaşi, această campanie s-a constituit într-o provocare care a prins foarte repede şi a avut ecou în întreaga regiune N-E, cuprinzând chiar şi Chişinăul şi Cernăuţiul, şi bucurându-se de o mare popularitate. De ce este foarte importantă campania “Oamenii Timpului”? În primul rând prin juriul său naţional alcătuit din personalităţi marcante, oameni de succes în domeniile de activitate specifice celor 10 categorii puse în joc. După această perioadă de lansare, pe site-ul oameniitimpului.ro, fiecare om, din toate colţurile lumii poate să propună oameni şi proiectele lor. Neapărat este vorba de argumentare cu caracterizarea proiectului pe care îl propun spre premiere. Anul acesta a venit încărcat cu multe bucurii, pe lângă faptul că ne-am extins la nivel naţional şi chiar internaţional, ne bucurăm anul acesta de înaltul patronaj al alteţei sale principesa moştenitoare Margareta şi de patronajul Ministerului Culturii care, de asemenea, au spicuit foarte bine însemnătatea acestei campanii”, a spus Adriana Nazarciuc, iniţiator al proiectului.

- Advertisement -

În cea de-a treia ediţie, campania s-a extins şi în Republica Moldova, regiunea Cernăuţi şi diaspora. Astfel, au fost create opt centre de monitorizare (Baia Mare, Bucureşti, Cluj-Napoca, Con­ stanţa, Craiova, Sibiu, Neamţ şi Timişoara), în care vor funcţiona echipe de lucru ce se vor ocupa de acest eveniment. În campania de la Craiova s-au implicat şi instituţii locale importante precum Universitatea din Craiova.

”Ca Universitate suntem extrem de onoraţi să participăm la acest proiect care vine în continuarea proiectului nostru, acela de a propune societăţii noi tipare de competenţă şi de cunoaştere. Universitatea din Craiova este în pas cu vremurile, iar timpurile pe care le trăim îşi cer reperele. După cum ştiţi, acum câtva timp, la Craiova, au avut loc primele dezbateri ale proiectului „România Educată”, faptul că aceste dezbateri au avut loc la Craiova, iar acest proiect a demarat la Craiova, înseamnă intrarea într-o nouă etapă, acea de dobândire a statutului de cea mai importantă instituţie de învăţământ superior din regiune”, a declarat Magdalena Mihai, prorector Universitatea din Craiova.

La conferinţa de presă privind lansarea campaniei la Craiova, organizată, ieri, la Biblioteca Judeţeană, a participat şi Emanuel Copilaş, manager zonal Timişoara care a declarat: “Prin faptul că îţi propune să descopere noi valori, valori deocamdată necunoscute, acest proiect poate fi un suflu nou, nu numai pe plan cultural, ci şi social, arătând că se poate”.

 

 

author avatar
Redactia
Distribuie acest articol