Probleme precum cele legate de termoficare, pieţe, de urbanism sau de asociaţii de proprietari sunt puse săptămânal pe masa celor care se ocupă de audienţele din cadrul Primăriei Craiova. Dincolo de Telefonul Cetăţeanului, unde se pot face sesizări 24 de ore din 24, locuitorii municipiului mai au la dispoziţie discuţiile faţă în faţă cu primarul, viceprimarii, secretarul primăriei sau consilierii locali, la care pot veni să-şi spună problemele.
Audienţele din Primăria Craiova încep lunea, de la ora 10:00, în biroul viceprimarului Dan Daşoveanu. De data aceasta, doar două persoane au ales să vină aici ca să-şi spună problemele personale sau generale ale comunităţii în care trăiesc. Una dintre ele este un preşedinte de asociaţie din zona Calea Bucureşti. „Una dintre probleme este amenajarea platformei de gunoi, pentru că vântul ne zboară gunoaiele prin toată zona. Este Școala nr. 21 alături, trec copii, este mizerie multă. Platforma este betonată, dar nu este împrejmuită. Există nişte litigii, cred, nu ştiu ce se întâmplă cu zona”, povesteşte bărbatul. Solicitarea sa va fi transmisă mai departe la Salubritate, pentru a vedea ce se poate face în această privinţă. „Mai avem o problemă foarte importantă. Avem blocuri cu câte trei scări. Diferenţa de temperatură de la apa caldă, de la intrare în contor până la ultimul bloc este semnificativă. Lumea nu dă drumul la apă caldă pentru că vine tot apă rece. De la gigacalorimetru până la mine sunt aproximativ 100 de metri. Probabil curg în jur de 100 de litri de apă rece până începe să curgă apă caldă. Ce face cel de la ultimul bloc, de la etajul trei, dacă vrea să facă baie?”, se plânge bărbatul.
La audienţe participă, de regulă, şi directorii regiilor sau societăţilor subordonate primăriei.
De data aceasta, Dan Magla, administrator al SC Termo Craiova, încearcă să dea un răspuns unei probleme întâlnite nu doar pe Calea Bucureşti, ci în mai multe zone şi blocuri din oraş. „Instalaţiile de recirculare sunt nişte instalaţii ajutătoare. La nivelul întregului municipiu, ele nu sunt contorizate separat. Iar acolo, în zonă, ţin de Punctul Termic 8 Calea Bucureşti. El este un punct modernizat, este automatizat. Iar la blocurile acestea, prin proiectul făcut după care s-a executat lucrarea, intrarea este la toate la apă caldă prin primul bloc, prima scară, nu este cu circuit pe fiecare în parte. Având sistemul de recirculare, acesta ajută, ca să încerce să surmonteze diferenţa între primul şi ultimul, în funcţie de consumatori”, i-a explicat Dan Magla bărbatului. „O să analizăm să vedem ce putem face acolo. Încercăm să rezolvăm, să vedem dacă se poate face ceva”, i-a răspuns şi viceprimarul Craiovei, Dan Daşoveanu.
„Să-mi lase şi mie mesele din piaţă, este singura sursă de venit”
La astfel de întâlniri se înscriu şi persoane aflate în pragul disperării. Este cazul unei doamne care doreşte să continue să comercializeze diverse produse în Piaţa Centrală din Craiova, povestind că acesta este singurul mod în care se poate întreţine. „Să-mi lase şi mie mesele din piaţă, pentru că este singura sursă de venit. Sunt bolnavă de nu mai pot. Mesele sunt în Piaţa Centrală, în interior. Vă jur că, din momentul de faţă, o să-mi plătesc mesele cu acte în regulă, aşa cum zice domnul director”, a povestit femeia. Directorul SC Pieţe şi Târguri, Cosmin Durle, a venit şi el pentru a încerca să rezolve problema comerciantei. „Dumneaei vindea, în afara pieţei, marfă din interior. I-am găsit loc în interior, dar, conform legislaţiei în vigoare, noi trebuie să avem totul sectorizat: producători agricoli şi societăţi comerciale, care nu trebuie să se intersecteze. Toată lumea poate să invoce faptul că este bolnav, asta nu înseamnă că nu trebuie să fim în regulă. Dacă este în zona sectorului de societăţi, doamna poate rămâne fără probleme”, a precizat Durle. „Trebuie să rezolvăm, găsim noi o soluţie, dar trebuie să respectaţi şi dumneavoastră ce vă spune domnul director. Mâine sunt acolo şi verificăm”, i-a răspuns şi viceprimarul Daşoveanu.
Programul audienţelor
Audienţele continuă şi în alte zile din săptămână, pe diverse probleme. Craiovenii trebuie să ştie că, pentru viceprimarul Dan Daşoveanu, audienţele au loc lunea de la ora 10:00, pe probleme de asistenţă socială, SC Termo Craiova SRL, SC Pieţe şi Târguri Craiova SRL, Căminul pentru Persoane Vârstnice, Serviciul Public Management Spitale, Cabinete Medicale şi Creşe din Municipiul Craiova. La viceprimarul Mihail Genoiu, audienţele se ţin miercurea de la ora 9:30, pe probleme juridice, de impozite şi taxe, pe aplicarea legilor proprietăţii (Legea nr. 10/2001, nr. 18/1991 şi nr. 247/2005), pe registrul agricol, dar şi pe probleme urbanistice. Totodată, viceprimarul Genoiu are în subordine şi instituţiile de cultură subordonate municipalităţii, dar şi Sport Club Municipal Craiova. În ceea ce îl priveşte pe primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, audienţele sunt ţinute vinerea de ora 11:00, pe probleme ce nu au putut fi rezolvate de viceprimari sau directori de regii. Mai mult, secretarul primăriei, Ovidiu Mischianu, ţine audienţe joia de la ora 9:00, pe probleme legate de evidenţa persoanelor, registrul agricol, arhivă şi autoritate tutelară. Și administratorul public al Craiovei, Radu Preda, cercetat sub control judiciar într-un dosar al DNA pentru complicitate la luare de mită, avea un program de audienţe, marţea, de la ora 10:00, însă acesta este, momentan, în concediu. Audienţe ţin şi consilierii locali, iar programul poate fi consultat fie pe pagina de internet, fie la sediul primăriei.
Înscrierile la audienţe se fac la sediul primăriei din str. Al. I. Cuza, nr. 7, în fiecare zi, de luni până joi, între orele 8:00-16:00. Craiovenii mai au la dispoziţie, pentru sesizări ce ţin de municipalitate, Telefonul Cetăţeanului, la numărul 0251.984.







