Universitatea din Craiova găzduieşte, astăzi, prima dezbatere regională din cadrul proiectului „România Educată”. La eveniment ia parte şi ministrul Educaţiei, Adrian Curaj.
Evenimentul cu tema „Profilul absolventului” este organizat de către Administraţia Prezidenţială în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Știinţifice şi cu sprijinul Universităţii din Craiova şi are loc în intervalul orar 10:00 – 16:30.
La dezbatere sunt aşteptaţi să participe elevi, studenţi, părinţi şi cadre didactice, reprezentanţi ai autorităţilor publice şi ai mediului privat din Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest (Oltenia) şi de la nivel naţional.
„Alegerea temei pentru prima dezbatere regională a plecat de la importanţa regândirii şcolii în acord cu provocările unei lumi aflate într-o continuă schimbare, devenind din ce în ce mai complexă şi interconectată. Educaţia trebuie să ţină pasul cu aceste realităţi, pentru a oferi absolvenţilor şi societăţii maximum de oportunităţi şi opţiuni adecvate potenţialului fiecăruia, luând în considerare şi faptul că România nu îşi poate permite să piardă talentul şi dorinţa de implicare ale noilor generaţii. În tot acest context, profilul absolventului este cel care poate comunica în mod elocvent societăţii şi dascălilor care sunt aşteptările faţă de rezultatul procesului educaţional orientat spre viitorul pe care ni-l dorim cu toţii – România Educată”, a precizat Ligia Deca, Consilier de Stat, Departamentul Educaţie şi Cercetare.
„România Educată” este proiectul naţional al preşedintelui României care, potrivit Administraţiei Prezidenţiale, reprezintă începutul reaşezării societăţii pe valori, dezvoltarea unei culturi a succesului bazată pe performanţă, muncă, talent, onestitate şi integritate.
În acest sens, în perioada 2016-2018, Administraţia Prezidenţială derulează o amplă dezbatere publică privind educaţia şi cercetarea din România, structurată în trei etape:
Prima etapă (2016-2017) va fi dedicată unei dezbateri ce îşi doreşte să antreneze întreaga societate în construirea unei viziuni pe termen lung privind sistemul naţional de educaţie şi cercetare, viziune care să sprijine apoi identificarea opţiunilor strategice ale României şi transformarea lor în obiective de ţară.
A doua etapă (2017) va porni de la viziunea şi obiectivele asumate anterior, pentru a creiona o strategie şi un plan operaţional pentru educaţie şi cercetare.
A treia etapă (2018) implică elaborarea unui mix de politici publice clare, a unui model de guvernanţă pentru sectorul educaţie şi cercetare şi, în măsura în care este necesară, susţinerea unei eventuale reaşezări normative.
“Administraţia Prezidenţială colaborează cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Știinţifice, precum şi cu instituţii aflate în coordonarea sau în subordinea acestuia, în desfăşurarea primei etape a dezbaterii. În perioada 2016-2018, Administraţia Prezidenţială îşi propune să extindă această colaborare la nivelul tuturor instituţiilor relevante pentru realizarea scopurilor propuse.
La intrarea în cel de-al doilea secol de existenţă ca stat modern şi unitar, educaţia şi cercetarea vor avea astfel o fundaţie solidă şi predictibilă, pe care să continue drumul către România Educată”, se arată, într-un comunicat de presă al Administraţiei Prezidenţiale.







