Aeroportul din Craiova, aeroport internațional

Redactia
4 Min Read

Aeroportul din Craiova a primit, în sfârșit titlul de aeroport internațional. Încă de pe 12 iunie a fost publicat în Monitorul Oficial acest lucru, însă joi a fost aprobată această denumire și de către Consiliul Județean (CJ) Dolj. Acest lucru este un plus pentru faptul că în aeroportul din Bănie se vor investi sume de bani care nu vor aparține nici CJ Dolj și nici administrației aeroportului.

"Vreau să scot în evidență că nu este o simplă schimbare de denumire. Noi, de-a lungul timpului ne-am mai spus că suntem aeroport internațional pentru că aveam zboruri internaționale. Asta nu rezolva problema problemelor pentru că există anumite ordine și criterii prin care un aeroport poate să primească titulatura de aeroport internațional. Acum avem un ordin semnat de ministru prin care Aeroportul din Craiova este aeroport internațional. El capătă o altă abordare și din acest punct de vedere sigur că avem și lucruri bune și mai puțin bune. Cele mai puțin bune sunt cele legate de alte cheltuieli pe care trebuie să le facem. Probabil că într-un moment al acestui sfârșit de an, sperăm noi, când România, cel puțin cu aeroporturile să intre în Schenghen, aeroportul din Craiova fiind aeroport internațional cu siguranță va fi unul din puncte”, a declarat Ion Prioteasa.

Mircea Dumitru, directorul aeroportului din Bănie spune că investiții majore vor fi făcute de ROMAT SA, iar odată cu schimbarea denumirii aeroportului, acesta devine al patrulea din țară cu această funcționalitate, după cele din Timișoara, Cluj-Napoca și Iași. 

„Până acum cinci ani, orice aeroport care avea punct de trecere frontieră putea să aibă denumirea de aeroport internațional. Cu cinci ani în urmă, Comisia Europeană a schimbat legislația în domeniu și s-au împărțit aeroporturile în trei categorii: regionale, deschise traficului internațional și aeroporturi internaționale. Aeroportul….a fost autorizat în urmă cu patru ani ca aeroport deschis internațional. Anul acesta, pe 12 iunie s-a publicat în Monitorul Oficial titulatura de aeroport internațional și a devenit cel de-al patrulea aeroport internațional din România după Iași, Cluj-Napoca și Timișoara, lăsând la o parte Aeroportul Otopeni care este cap major internațional și Mihail Kogălniceanu care este aeroport internațional de interes strategic. Așa cum spunea domnul președinte există dezavantajul unor cheltuieli care deja au fost făcute în partea de asigurarea spațiilor de inadmiși, pentru reținuți, pentru azilanți. Există și un avantaj care înseamnă cheltuieli foarte mari, dar din partea ROMAT SA,  nu din partea CJ Dolj sau din partea aeroportului. Mă refer aici la faptul că titulatura de aeroport internațional îi ajută pe cei de la ROMAT SA care sunt finanțați 100% din bani proveniți de la Eurocontrol Paris să-și facă fundamentările vizavi de dotările cu echipamentele de navigație strict obligatorii pe un aeroport internațional. Eu consider că a fost un lucru bun că am cerut titulatura de aeroport internațional și nu de aeroport deschis intrnațional pentru că altfel acest balizaj de categoria 2,3, care va fi instalat pe pista Aeroportului Craiova ar fi rămas deservit de un ILS de categoria 1, deci aceleași condiții de vizibilitate redusă ar fi continuat să blocheze operarea pe Aeroportul Craiova. În felul acesta cei de la ROMAT SA se obligă și sunt obligați de Eurocontrol să facă aceste investiții”, a declarat Mircea Dumitru.

Distribuie acest articol