Întreprinderi simulate pentru elevii doljeni

Redactia

12 firme de exercițiu au fost lansate marți pentru elevii doljeni. De acest program se vor bucura 120 de elevi doljeni de la Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Craiova, Liceul Tehnologic Auto, Liceul Tehnologic “Ing. Ionete Aurelian” Malu Mare și Liceul Tehnologic Transporturi Căi Ferate. 

Proiectul este organizat de Fundația Orizont în calitate de partener, împreună cu Fundația CRIMM în calitate de solicitant și cu Inspectoratul Școlar Județean Mehedinți, Inspectoratul Școlar Județean Olt, Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea și Inspectoratul Școlar Județean Ilfov în calitate de parteneri.
Acesta are drept scop dezvoltarea spiritului antreprenorial și a competențelor acționale ale grupului țintă prin simularea proceselor interne dintr-o firmă reală în cadrul a 78 firme de exercițiu din care 12 firme în județul Dolj, înființate și organizate în cadrul proiectului în vederea facilitării tranziției de la școală la viața activă și asigurării unui cadru favorizant înființării de noi afaceri cu potențial crescut de reușită în rândul tinerilor.

“Este un proiect cofinanțat din Fondul Social European 2007-2013 care își propune să dezvolte la elevii de clasa a XI-a și a XII-a competențe antreprenoriale și să faciliteze în felul acesta tranziția de la școală la viața activă. Noi sperăm că acest eveniment și această metodă didactică de dezvoltare a competențelor antreprenoriale va răspunde dorinței elevilor de a părăsi școala cu competențe cât mai dezvoltate și adaptate contextului actual. Per total, proiectul se adresează unui număr de 720 de elevi pe regiunea sud-vest Oltenia, sub Muntenia și Ilfov. Noi suntem parteneri pe județul Dolj și avem parteneri Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Olt, mehedinți, Vâlcea, Ilfov și beneficiarul proiectului este Centrul Român pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii de la București. Elevii, împreună cu profesorii coordonatori au inițiat firme de exercițiu. Firmele de exercițiu simulează în mediul virtual o firmă reală. În felul acesta, ei au demarat toate procedurile de înființare a firmelor, au stabilit codul CAEN, au răspuns tuturor exigențelor care sunt cerute de Registrul Comerțului, au întocmit contacte de muncă, fișe de poşte, au dezvoltat planuri de marketing. Totodată au învățat să realizeze tranzacții între firme, învățând în felul acesta și noțiuni primare de contabilitate. Lucrează împreună cu experții noștri pe programul Petrescu și în felul acesta, ei realizează în mediu vitual tot ceea ce realizează o firmă în mediul real. Mai mult, prin acest proiect noi facilităm și relația dintre aceste firme de exercițiu și firmele reale prin semnarea de protocoale, de parteneriate, astfel încât elevii pot să realizeze o pararalelă între firmele lor obiective și activitățile pe care le desfășoară și firmele reale”, a declarat Ersilia Oprescu, președinte Fundația Orizont. 

Domenii de activitate variată și recompense, pentru elevi

Domeniile de activitate ale firmelor virtuale înființate în cadrul proiectului. Printre acestea se numără firme de amenajări exterioare, oferire de produse de patiserie-cofetărie, dar și firmă de service auto. 

“Salariul este virtual. O firmă are un număr de 10 elevi începând cu managerul și diferite funcții, dar elevii primesc subvenții pentru participarea la proiect. Subvenția este de 600 de lei pe toată perioada de desfășurare a proiectuluiu. Deja am început să dăm din subvenții. La final, în septembrie vom realiza un concurs al firmelor de exercițiu, un concurs cu reguli și criterii clare de departajare. În urma acestui concurs vom avea premii. Pentru locul 1 avem premii în valoare de 1.000 lei pentru fiecare elev din firma câștigătoare. I-am stimulat pe elevi, iar ei sunt acum în sală chiar dacă este vacanță”, a mai spus Ersilia Oprescu, președinte Fundația Orizont. 

Fundaţia „Orizont” este o organizaţie română, nonprofit, având un caracter democratic, civic și educativ, înființată în 1996. 
Scopul Fundației este „susţinerea valorilor societății globale și comunității europene extinse, exprimate la nivelul proceselor de reformă educațională, socială și culturală”.

Unul din obiective vizează „creşterea competitivităţii capitalului uman de educaţie și pregătire profesională, restructurarea sistemului de formare profesională continuă și dezvoltarea oportunităților de carieră”.

Prin implicarea resursei umane proprii, cu expertiză în diferite domenii și calificări, a acționat pentru promovarea învățării de-a lungul vieții desfășurând activităţi de formare și informare la nivel judeţean și naţional: organizarea şi desfăşurarea unor cursuri intensive pentru învăţarea limbilor străine (engleză şi franceză) şi de reconversie profesională; organizarea unor cursuri în management educațional și leadership, pentru dezvoltarea competențelor de formator, precum și organizarea unor dezbateri, simpozioane privind modernizarea și armonizarea pregătirii profesionale cu nevoile societății, corelarea învățământului universitar cu cercetarea și nevoia de reconversie profesională; aniversarea sau comemorarea unor evenimente din istoria poporului român.

author avatar
Redactia
Distribuie acest articol