Rotary Club, 110 ani în slujba societăţii

Redactia
Rotary International este o organizaţie internaţională a oamenilor de afaceri şi a reprezentanţilor diferitelor profesii, care asigură servicii umanitare, promovează standarde etice înalte în toate domeniile de activitate şi stabileşte relaţii de bună înţelegere.
În urmă cu 110 de ani, la 23 februarie 1905, avocatul Paul Harris a invitat câţiva prieteni în ideea de a constitui un grup care să se bazeze pe o totală deschidere şi sinceritate a membrilor săi, impunând încă de la început o regulă a nonprivilegiatului: nimeni nu este favorizat în nici un fel, nici măcar prin simplul fapt de a găzdui de două ori la rând întrunirile grupului – principiul rotaţiei. Astfel a luat naştere primul Club Rotary. 
 Organizarea a fost deosebit de simplă, motiv pentru care se menţine şi în prezent: grupul de prieteni a fost lărgit, devenind club, membrii fiind aleşi pe criteriul profesionalismului, al calităţii moralei în viata socială, de familie şi afaceri.
Cei peste 1,2 milioane de rotarieni reuniţi în 34.282 de cluburi în aproape toate ţările din lume sunt dedicate idealului de “a servi mai presus de sine înşişi”.
 
Obiectul Rotary International este de a încuraja şi promova idealul de a servi ca fundament al acţiunilor sale de binefacere şi, în special, pentru a încuraja şi stimula:
1. dezvoltarea cunoaşterii ca o oportunitate pentru a  servi;
2. standarde înalte de etică în afaceri şi profesii, recunoaşterea meritelor profesiilor folositoare si demnitatea profesiei fiecărui Rotarian ca o oportunitate de a servi societatea;
3. aplicarea idealului de a servi în, afaceri, în comunitate şi în viaţa personală a fiecărui Rotarian;
4. promovarea înţelegerii, bunăvoinţei şi păcii  internaţionale într-o lume de afaceri şi profesionişti uniţi în idealul de a servi.
Acest obiectiv este setat sub formatul “Testului celor 4 căi “, folosit pentru a vedea dacă o acţiune planificată este compatibilă cu spiritul Rotarian. 
 
Testul a fost dezvoltat de Rotary International şi antreprenori în timpul Marii Depresiuni ca un set de orientări pentru restaurarea întreprinderi nesigure şi a fost adoptat ca standard de etică de către Rotary în 1942. Acesta este încă văzut ca un standard pentru etică în managementul afacerilor:
Testul celor 4 căi se referă la următoarele întrebări în ceea ce priveşte ce gândim, spunem sau facem:
• Este acesta adevărul?
• Este corect pentru toţi cei implicaţi?
• Va întări şi stimula atât bunăvoinţa cât şi prietenia?
• Va fi benefic pentru toţi cei implicaţi?
 
Odată cu intrarea în secolul 21, Rotary International s-a pliat pe îndeplinirea nevoilor unei societăţi în continuă schimbare, extinzându-şi eforturile în a aborda subiecte presante: degradarea mediului, analfabetismul, eradicarea foametei pe plan mondial.
author avatar
Redactia
Distribuie acest articol