Studenţii craioveni mediteazã elevii Liceului Auto

Redactia
 
«Adoptã un liceu» este un program complex, care are o multitudine de obiective, în principal îşi propune sã acţioneze în schimbarea procesului educaţional. Proiectul a început la nivel naţional în anul 2013 şi este iniţiat de Asociaţia “Roi” şi Şcoala de Valori, împreunã cu importanţi actori ai comunitãţii de educaţie din România. În Craiova, activitãţile concrete au început anul acesta. Procesul de schimbare se va derula pânã în anul 2016. şcoala care a fost adoptatã este Liceul Tehnologic Auto şi va fi supusã unei transformãri durabile. Se doreşte un liceu cu performanţe mai bune, care sã devinã centru de excelenţã şi formare, sã creascã şansele şi oportunitãţile de angajare ale elevilor dupã absolvire. 
 
Un prim pas în acest sens este fãcut de studenţii craioveni care vor face meditaţii gratuite cu elevii de la Liceul Tehnologic Auto din Craiova pentru bacalaureat. Studenţii craioveni vor organiza, un program de meditaţii, dupã orele de şcoalã. Aceştia vor fi coordonaţi de cãtre cadrele didactice. Disciplinele la care vor oferi meditaţii sunt matematicã, englezã, fizicã, românã şi informaticã. 
Selecţia meditatorilor se va face pe baza performanţelor la învãţãturã. Studenţii implicaţi vor primi adeverinţe de voluntariat.
 
În cadrul proiectului «Adoptã un liceu» este o acţiune foarte interesantã, şi anume «After School», doar aceasta este adresatã studenţilor Universitãţii din Craiova, pentru cã acţiunile sunt diverse, cuprinzând o paletã foarte largã adresatã elevilor şi liceului adoptat în acest proiect. Universitatea a propus ca studenţii sã participe ca voluntari la «After School» şi sã mediteze elevii. Deocamadatã aşteptãm CV-rile, sunt câţiva studenţi care au depus pânã acum, am pus afişul pe site-ul universitãţii, iar începând de azi aşteptãm CV-urile pânã la sfârşitul anului, pentru cã dorim ca aceastã acţiune sã înceapã în trimestrul al II-lea. Acum se stabilesc cele mai bune variante pentru ca studenţii sã facã şi voluntariat, dar sã nu neglijeze şcoala. Fiecare student va lucra cu cinci elevi. Intenţia noastrã este de a avea rezultate cât mai bune la bacalaureat toţi cei care participã în acest program. 
A declarat Daniela Roşca, director departament Relaţii cu Mediul Economic şi Socio-Cultural din cadrul Universitãţii din Craiova
 
Educaţie şi modernizare 
 
În proiect sunt implicate şi companiile “Popeci Auto”, Camera de Industrie Dolj, “Sitco”, “Kirchhoff”, “Cummins”, “Recond”, care sprijinã  elevii de la Liceul Tehnologic Auto sã se integreze mai uşor pe piaţa muncii. Elevii au efectuat mai multe acţiuni, pe parcursul acestui an, cu sprijinul firmelor implicate, de exemplu au amenajat un pãrculeţ în spaţiul exterior al propriului liceu, s-au modernizat atelierele liceului, au recondiţionat bãncile, o salã de clasã, s-a vopsit pavilionul şi au contribuit la amenajarea Grãdinii Botanice din Craiova.
 
Este nevoia de forţã de muncã, de diferenţa, pe care o gãsim în momentul de faţã în programele şcolare şi calificãrile, pe care le au elevii la sfârşitul absolvirii liceului versus ce se întâmplã pe piaţã faţã de nevoia de muncã. Încercãm sã ajutãm liceul sã se dezvolte el, sã se alinieze la piaţã. Sunt foarte multe programe cu elevii de la liceu, avem un program de coaching cu o fimã non-profit “Roi” şi de mentorat cu elevii. Avem şi activitãţile din comunitate cu Grãdina Botanicã, în «Sãptãmâna Altfel», sunt vizite în cadrul firmelor implicate, elevii pot sã facã practicã la noi, în prima fazã, acum avem un alt program în care identificãm elevii, apoi îi urmãrim, îi dezvoltãm, iar la final dacã doresc sã lucreze în cadrul companiilor noastre sunt bineveniţi. 
A declarat Silviu C., reprezentant Cummins
author avatar
Redactia
Distribuie acest articol