Craiovenii vor călători mai puţin până la mare

Redactia

Începând cu 1 august, trenul Hyperion va circula pe ruta Craiova-Bucureşti-Constanţa, în regim zilnic. Oprirea se va face în toate staţiile importante de pe traseu, staţionarea cea mai mare fiind la Bucureşti.
Astfel, pe perioada sezonului estival, craiovenii vor putea călători în condiţii foarte bune, cu destinaţia Constanţa.
Mai mult de atât, Hyperion va fi pentru călători un mijloc mult mai rapid, ajungând într-un timp scurt la destinaţia dorită. Traseul Craiova-Bucureşti-Constanţa va fi parcurs în şase ore.

Trenul va pleca din Craiova la ora 5.30, ajunge la 11.20 în Constanţa. Din Constanţa pornirea este la 14.20, aproape de 8.30 seara este în Craiova. La Bucureşti este oprirea cea mai lungă, pentru că este staţia cea mai importantă de pe traseu. Noi sperăm că în acest fel vom rezolva una dintre problemele craiovenilor, de a avea un tren foarte rapid care să ajungă la mare.
Radu Zlatian, director marketing firma Softronic, coordonator proiect

Prototipul realizat a fost fabricat cu efortul financiar al firmei Softronic

Trenul care a fost botezat Hyperion este dezvoltat printr-un proiect european, pe programul Operaţional Sectorial Creşterea Competivităţii Economice, Axa 2.
Prototipul realizat a fost fabricat cu efortul financiar al firmei Softronic, circa 5.000.000 lei.
Noul mijloc de transport în comun a trecut cu brio testele realizate de Autoritatea Feroviară Română şi a fost pus în funcţiune, fiind introdus în Registrul  Mijloacelor de Transport de Călători European. Aşadar,  Hyperion poate circula pe căile ferate europene.

Toate cheltuielile legate de fabricarea prototipului aparţin firmei Softronic. Din punct de vedere al valorilor, proiectul care a constat în partea de cercetare şi de punere în fabricaţie, inclusiv dotarea cu nişte utilaje a costat peste 10 milioane, din care contribuţia lui Softronic a fost de circa 5 milioane lei. Proiectul a durat doi ani şi jumătate. A fost apreciat de toată lumea. Este omologat intern, dar a trecut toate încercările făcute de către Autoritatea Feroviară Română şi a fost pus în funcţiune, fiind introdus în Registrul Mijloacelor de Transport de Călători European.
Radu Zlatian, director marketing firma Softronic, coordonator proiect

Ruta este operabilă până la 13 septembrie

Biletul va costa 70 lei pentru traseul Craiova-Constanţa, 40 lei până la Bucureşti şi tot 40 lei pentru traseul Bucureşti-Constanţa. Cei care călătoresc de la Craiova la Constanţa vor beneficia de o reducere de 10 lei. Ruta este operabilă până la 13 septembrie.

După sezonul estival, vom vedea ce interes există pentru această rută sau pentru alte rute, astfel încât să exploatăm acest tren cu maximum de eficienţă. Noi sperăm că datorită condiţiilor de confort deosebite pe care le prezintă acest tren, în comparaţie cu toate celelalte, vom avea o solicitare maximă. Sigur că CFR-ul şi-a dat interesul pentru achiziţionarea unui astfel de tren. Au fost mulţumiţi de modul în care trenul funcţionează, dar este o problemă de investiţii prevăzută în buget şi este de discutat. Există interes din partea CFR Călători de a se dota cu astfel de trenuri. Infrastructura căilor ferate este în suferinţă de foarte mulţi ani. În plus, mari investiţii pe acest domeniu nu s-au mai făcut de ani de zile. În continuare se vor face investiţii serioase pe culoarele europene şi sigur că se va putea circula cu viteză mai mare. Este o problemă asemănătoare cu cea de la autostrăzi, numai că la autostrăzi s-a făcut mult şi s-a discutat mult. În ceea ce priveşte infrastructura căilor ferate, s-a făcut puţin şi s-a discutat şi mai puţin.
Radu Zlatian

Un al doilea tren se află pe linia de fabricaţie

Mai mult de atât, un al doilea tren de acest tip se află pe linia de fabricaţie. Acesta va fi  pus în funcţiune la sfârşitul anului. Producătorii spun că toate componentele principale au fost importate de la firme de prestigiu din Europa.

Bănuim că în luna decembrie, cel mai târziu în luna ianuarie a anului viitor vom putea utiliza şi al doilea tren de acest gen. Costă cam cu 20,25%  mai puţin decât un produs similar din import, iar preţul rămâne de stabilit ulterior. Sperăm să ajungem la un nivel de integrare destul de mare. Până acum, acest tren a fost utilizat pentru demonstraţii. Am demonstrat că funcţionează bine, că pasagerii sunt mulţumiţi de confort, datorită faptului că din punct de vedere al habitatului în vagoane, au condiţii deosebite.
Radu Zlatian

Trenul dispune de 152 locuri şi de facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi, asigurând cel mai bun raport calitate-preţ.
Greutatea acestuia atinge 175 tone, în condiţiile în care o singură locomotivă a altor trenuri este de 125 tone.

author avatar
Redactia
Distribuie acest articol