Compania Strade Bauunternehmung și antreprenorul turc Ozaltin vor construi lotul 1 al Autostrăzii Craiova – Filiași, a hotărât Curtea de Apel București. Asta înseamnă că, în zilele următoare CNAIR ar putea să semneze contractul cu asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung SRL – Infravis SRL.
Constructorul GottStrasse din Brașov a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, solicitând anularea raportului procedurii, respingerea ofertei Ozaltin și reevaluarea propriei oferte.
Din această cauză, contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii Craiova – Filiași, parte a drumului de mare viteză Craiova – Filiași – Târgu Jiu, nu a putut fi semnat cu Ozaltin (Turcia).
Strade–Ozaltin vor realiza lotul 1 Craiova–Filiași

Tronsonul face parte din drumul de mare viteza Craiova – Târgu Jiu (110 km), împărțit în 6 loturi: 3 pentru autostrada Craiova – Filiași și 3 pentru Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu.
Contractul, în valoare de 1,426 miliarde lei (fără TVA) și finanțat prin Programul Transport PT 2021 – 2027, a fost atribuit de CNAIR pe 3 iulie 2025, companiei Strade Bauunternehmung și antreprenorului turc Ozaltin.
Drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu are 6 loturi

”Antreprenorul trebuie să construiască inclusiv un nod rutier (Craiova Nord), care va asigura conexiunea cu DN65F, un pasaj (peste DEx12), două viaducte (peste nodul Valea Ursoaia) şi două parcări de scurtă durată (dotate cu câte 8 locuri destinate încărcării autoturismelor electrice)”, a scris, în vară, ministrul Transporturilor, Ciprian Serban.
Drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu (110 km) este compus din 6 loturi.
Între Craiova şi Filiaşi drumul va avea profil de autostradă iar între Filiaşi şi Târgu Jiu, drumul va avea profil de Drum Expres. Lotul 4 al acestui proiect va face translaţia de la profilul de autostradă la cel de drum expres.








