Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat începerea lucrărilor propriu-zise la tunelul Robești, amplasat pe secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu–Pitești, între Boița și Cornetu.
„Tunelul Robești va avea o lungime de 900 m, este construit cu metoda austriacă iar pe anumite porțiuni, unde a fost identificată rocă dură, se va apela inclusiv la dinamitare subterană. Asocierea de constructori turci (Mapa – Cengiz) este mobilizată pe acest sector al șantierului, pentru această fază, cu 30 de muncitori și 10 utilaje specializate. Pe măsură ce activitățile vor evolua, numărul muncitorilor și al utilajelor va crește proporțional”, a precizat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Șeful companiei a adăugat că pe întreaga secțiune vor fi construite 7 tuneluri, din care cel mai lung va fi cel de la Câineni (1.520 m). Potrivit datelor transmise de CNAIR, contractul pentru construcția secțiunii 2 (31,33 km) are o valoare de 4,25 miliarde lei, este finanțat prin Programul Transport (fonduri europene nerambursabile) și trebuie finalizat în anul 2028. Stadiul fizic al lucrărilor pe întregul șantier se apropie în prezent de 7%.Lotul Boița–Cornetu (31 km) este construit de asocierea turcă Mapa–Cengiz, iar acest sector face parte din tronsonul montan al autostrăzii Sibiu–Pitești, prima autostradă din România care va traversa Carpații.
În prezent, sunt în lucru trei secțiuni ale autostrăzii:
– Secțiunea 4 (Curtea de Argeș–Tigveni) – 9,86 km, termen contractual 2027, posibil finalizare anticipată în 2026;
– Secțiunea 3 (Cornetu–Tigveni) – 37,40 km, termen contractual 2028;
– Secțiunea 2 (Boița–Cornetu) – 31,33 km, termen contractual 2028.
Cele trei sectoare însumează 78,8 km, toate fiind parte din tronsonul montan al A1 Sibiu–Pitești. Două secțiuni sunt deja deschise traficului:
– Secțiunea 1 (Sibiu–Boița, 13,17 km), construită de compania Porr, a fost inaugurată în decembrie 2022;
– Secțiunea 5 (Curtea de Argeș–Pitești, 30,35 km), realizată de WeBuild, a fost deschisă în două etape – în decembrie 2024 (16 km între Pitești și Băiculești) și pe 11 iunie 2025 pentru restul de 14,57 km, cu aproape trei luni înainte de termenul contractual (31 august 2025).








