O piață de produse locale oltenești a fost deschisă, marți, de ministrul Agriculturii, Florin Barbu, în parcarea mall-ului Promenada din Craiova. Este vorba despre un proiect-pilot de promovare a produselor agroalimentare locale, unic la nivel național – „De aici, de aproape. Din Oltenia”.
La eveniment au fost prezenți zeci de producători din Dolj, Olt, Gorj, Mehedinți și Vâlcea, care au adus legume și fructe proaspete, dulcețuri, siropuri, conserve, vinuri, brânzeturi, produse din carne și preparate artizanale – toate obținute în ferme de familie și gospodării autentice oltenești. Vizitatorii pot cumpăra produse certificate sau atestate tradițional.
Prezent la inaugurare, ministrul oltean al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Florin Barbu, a felicitat organizatorii și a subliniat rolul esențial al parteneriatului dintre mediul privat, autorități locale și fermieri în promovarea produselor românești:
„Mă bucur să fiu astăzi în inima Olteniei, la Craiova. Pe de-o parte, vreau să felicit Carrefour, vreau să felicit Platforma Agro-Inteligența, dar și administrația publică și locală a județului Dolj pentru implicarea în acest eveniment, pentru că ne dorim foarte mult ca producătorii noștri să aducă și să prezinte românilor și locuitorului Doljului, Primăriei Craiova și tuturor celor care sunt în Craiova, aceste produse de calitate. Pentru că este foarte important și lucrul acesta se vede foarte clar.
Atunci când, umăr la umăr, partea de sector privat și partea de sector de stat sunt uniți, practic se creează cele mai importante punți pentru fermieri și pentru consumatori. Rolul nostru, al Ministerului Agriculturii, al comunităților locale și al parteneriatului privat, cu toate companiile care pot promova, care pot da acces producătorului român să pună în magazinul de retail aceste produse, reprezintă cheia de succes pentru ca noi să avem pe masă produse românești de o calitate superioară”.

Ministrul a punctat și faptul că în Oltenia, mai ales în județul Dolj, s-au realizat investiții importante prin fonduri europene, care au dus la modernizarea și extinderea capacităților de producție și procesare.
„Ne dorim ca în următorii patru ani să avem pe rafturi 100% produse românești pentru că știm foarte bine, avem produse cu rețete consacrate, avem produse cu etichetă curată și de o calitate superioară. Asta fac fermierii, asta face producătorul român și de aceea au nevoie de sprijinul noastre și întotdeauna să vă bazați pe sprijinul nostru, pe care Ministerul Agriculturii l-a dat ferm și colaborarea foarte bună pe care am avut-o cu partea de retail de România, atunci când am ajutat, pe de o parte consumatorul, dar și pe de alta parte și producători în anumite perioade în care agricultura a fost destul de greșită. Eu vreau să vă mulțumesc, vreau să continuați acest parteneriat corect, loial pe care îl aveți cu fermierii români și de aceea vreau să vă urez în continuare succes și la cât mai multe programe de integrare a producătorilor și fermierilor români”, a subliniat Barbu.
Evenimentul i-a adus în centrul atenției pe producătorii locali, care au avut ocazia să își prezinte personal munca și produsele clienților hypermarketului. Printre aceștia se numără și Ferma Radu din Obârșia, județul Olt, o afacere de familie extinsă cu sprijinul programelor de stat.
„Este ferma copiilor mei, fiul și nora, care este aici prezentă. Avem 3 hectare de solarii, dintre care un hectar este încălzit cu 4 centrale, și 4 hectare de cultură de câmp. Inițial am pornit cu căpșuni și zmeură, dar cu sprijinul programului Tomata ne-am extins și producem acum legume variate. Lucrăm cu aproximativ 10 zilieri din zonă și vindem în piața din Slatina, dar și în localitatea Obârșia. Solariile ne-au ajutat să menținem producția, iar calitatea produselor este ridicată. Prețurile actuale sunt decente, comparativ cu efortul depus și investițiile făcute”, a declarat reprezentantul fermei din Olt.
Printre produsele vedetă de la târg se numără legume proaspete din solarii doljene, roșii românești, brânza de burduf, zacusca și dulceața de casă, mierea de albine, pastrama de capră și cârnații afumați după rețete tradiționale. Mulți dintre expozanți au participat deja la programul Carrefour de listare a produselor locale, dar pentru unii este prima oportunitate de a interacționa cu marile rețele de retail.
Târgul va rămâne deschis publicului până pe 6 iunie, oferind craiovenilor o ocazie inedită de a cumpăra produse oltenești direct de la sursă, într-un cadru organizat și accesibil.
Evenimentul, este organizat de platforma Agrointeligența, Carrefour România și Consiliul Județean Dolj. Organizatorii consideră acest demers ca fiind doar primul pas într-o inițiativă de amploare, care își propune extinderea târgurilor locale în proximitatea magazinelor mari din întreaga țară. Scopul: sprijinirea producătorilor români, creșterea încrederii consumatorilor în produsele locale și consolidarea unei piețe sustenabile pentru agricultura autohtonă.








