Consilierilor locali din Craiova li se propune proiectul ce vizează participarea orașului în competițiile internaționale „Best Cultural Destinations 2025” (Cele mai bune destinații culturale 2025) și „Best Summer Events 2025” (Cele mai bune evenimente de vară din Europa 2025), organizate de European Best Destinations.
Primăria Craiova e interesată să participe, pentru promovarea evenimentelor care se derulează pe timpul verii în municipiul Craiova – IntenCity, Puppets Ocuppy Street,etc., dar și a orașului ca destinație culturală.
Pentru ca participarea Băniei să fie validată, autoritățile locale își asumă achitarea taxei de 59.380 euro (29.690 euro/competiție), care va fi plătită în lei, în două tranșe, la cursul de schimb valutar din ziua efectuării plății, practicat de banca comercială prin care se efectuează tranzacția.
În ultimii ani, municipiul Craiova a beneficiat de un plan complex de promovare turistică, inclusiv la nivel internațional, prin intermediul platformei de promovare turistică European Best Destinations, partener al Comisiei Europene prin rețeaua EDEN – European Destinations of Excellence, ca urmare a înscrierii în programele și competițiile desfășurate de această organizație.
„În urma campaniilor de promovare și a voturilor obținute de Craiova, la nivel internațional, în cadrul competițiilor propuse de organizația European Best Destinations, municipiul nostru s-a clasat pe locul al șaselea în anul 2021, pe locul al treilea în anul 2022, pe locul al doilea în anul 2023 și pe locul al doilea în anul 2024, între cele mai frumoase destinații europene ce organizează târguri de Crăciun, respectiv pe primul loc, în anii 2023 și 2024, între destinațiile europene ce organizează cele mai frumoase târguri de Paște. Prezența în aceste clasamente înseamnă mai mult decât locurile în sine obținute, Craiova surclasând orașe europene cu o îndelungată și marcantă tradiție turistică în acest domeniu, orașe din Austria, Germania sau Italia.
Beneficiile acestor participări în competițiile europene și ale promovării municipiului Craiova la nivel internațional s-au reflectat în creșterea vizibilității orașului în media internațională și națională, în creșterea numărului total de turiști ce au vizitat Craiova în ultimii ani – cu și fără cazare, dar și în creșterea încasărilor la bugetul local în mod direct și indirect – din taxa hotelieră, parcări și taxele pe domeniu public, prin efectul asupra economiei locale sau asupra instituțiilor de cultură. Spre exemplu, veniturile obținute în 2024 din taxa hotelieră au fost de 1.279.915 lei, față de 308.375 lei, cât s-a încasat la nivelul anului 2021”, se specifică în referatul de aprobare.
Conform statisticilor transmise de European Best Destinations, pagina cu rezultatul final obținut de municipiul Craiova în cadrul competiției The Best Christmas Markets in Europe 2024 – locul al doilea – a fost distribuită de mai mult de 528.000 ori pe rețelele din social-media la nivel internațional și a fost vizualizată de mai mult de 6,3 milioane de călători care urmăresc site-ul www.europeanbestdestinations.com.
Conform adresei transmise, European Best Destinations propune Primăriei Craiova participarea municipiului în două dintre cele mai importante competiții internaționale organizate de platforma de promovare turistică, în perioada aprilie – august 2025, unde își exprimă votul turiști din toată lumea, și anume pentru titlul de Cea mai bună destinație culturală 2025 – ”Best Cultural Destinations 2025” și, respectiv, pentru titlul de Cele mai bune evenimente din Europa 2025 – ”Best Summer Events 2025”