Un tren a rulat 7 ore și 23 de minute pe o distanță de 208 kilometri, rezultând o viteză medie de 28,3 km/h, relevă un document CFR Călători analizat de Profit.ro. Este vorba despre un tren Regio pe distanța București Nord-Craiova, care, în mod normal, anul trecut, făcea 5 ore și 23 de minute în anul 2024.
Mărirea duratei de parcurs a condus la ore necomerciale și o pierdere semnificativă a numărului de călători, indică documentul la care face referite sursa citată. Pe Drumul expres Pitești – Craiova, un transport cu mașina București Nord – centrul Craiovei se face în puțin mai mult de 2 ore și 30 de minute, cu respectarea tuturor regulilor de circulație.
Astfel, oamenii preferă mașina, cu care ar putea să parcurgă distanța dus – întors, într-un timp mai scurt decât un simplu dus, cu trenul. În anul 2023, întârzierea medie pe tren CFR Călători a fost de circa 8 minute, din care 1,7 minute reprezintă întârzierea medie pe tren din cauze generate de CFR Călători. În anul 2024, întârzierea medie pe tren CFR Călători a fost de circa 10 minute, din care 1,9 minute reprezintă întârzierea medie pe tren din cauze generate de CFR Călători.
Pare că fiecare an aduce întârzieri din ce în ce mai mari și călători tot mai nemulțumiți. CFR are probleme nu numai de infrastructură, ci și cu materialul rulant. În perioada 2010 – 2024, în ceea ce privește dezvoltarea parcului de material rulant al CFR Călători, există o fluctuație semnificativă a unităților de material rulant, în sensul diminuării acestora, în special a vagoanelor de călători.