Manualele pentru liceeni vor fi „regândite” pentru a fi mai atractive pentru liceeni, a anunțat ministrul Daniel David într-un interviu pentru Agerpres. Ministrul Educației nu a detaliat concret cum vor arăta noile manuale, însă a explicat că un criteriu pentru un manual bun este ca elevul să citească înainte lecțiile pentru că este atras de conținutul pe care îl găsește acolo.
Declarație a fost făcută în contextul în care ministerul pe care îl conduce va publica luna aceasta și noile planuri-cadru pentru liceu. Planurile-cadru, unde se stabilesc materiile pe care le fac elevii și câte ore sunt alocate fiecăreia săptămânal, sunt documentul de la care se porneste curriculumul. Tot de la planurile-cadru se începe și crearea noilor manuale.
„Spuneam că lucrăm la noul curriculum pentru liceu, vom avea metode de formare a profesorilor astfel încât să ne asigurăm că folosesc metode atractive care-i implică pe elevi. Manualele vor fi regândite și ele”, a spus Daniel David, într-un interviu pentru Agerpres.
„În paranteză, am și spus că eu voi ști că un manual este bun atunci când un copil care este la a doua lecție citește înainte patru lecții, fiindcă este foarte curios despre ce citește acolo, îi place ce vede”, a explicat ministrul Educației și Cercetării.
El a spus că, pentru a combate abandonul școlar, instituția pe care o conduce va continua dotarea școlilor pentru „a schimba mediul educațional, mediul de învățare” și a dat asigurări că va continua și programul „Masă caldă”.
În acest moment, elevii de liceu, de exemplu, învață după manuale vechi de aproape 20 de ani, în anumite situații și în funcție de materie. Cazul concret al unui elevi din București de clasa a XI-a cu care HotNews.ro a vorbit este următorul: manualul de Matematică primit de la școală este din anul 2006, cel de Engleză din anul 2003, dar apare ca fiind republicat în 2016, iar cel de Limba română, din 2018.