joi, noiembrie 21, 2024

Ultima ora

Sport

Un copil din trei prezintă o formă de tulburare emoțională, folosirea în exces a rețelelor sociale fiind o sursă constantă de comparații și competitivitate

Elvira (42 ani), părinte: „Uneori am impresia că fericirea fiicei mele se măsoară în like-urile pe care le primește. M-am tot gândit ce or însemna numerele alea pentru ea … Îmi pun des întrebări despre cum aș putea să îi mai ofer o viață care să o facă fericită.”

Craiova, 7 octombrie 2024: Conform datelor statistice furnizate de serviciile de terapie psihologică și sprijin psiho-emoțional ale organizației Salvați Copiii, în ultimii doi ani, unu din trei copii cu vârsta între 8 și 17 ani a prezentat o formă de tulburare emoțională, precum anxietate sau depresie, cauzată de expunerea îndelungată la rețelele de socializare. Conform ultimelor cercetări Salvați Copiii, intervalul de vârstă în care utilizarea rețelelor sociale devine semnificativă este între 5 și 10 ani.

Anxietatea și depresia la copii și adolescenți se manifestă tot mai des în contextul utilizării rețelelor sociale. Anxietatea aduce cu ea frici intense, neliniște și dificultăți de concentrare, iar depresia se identifică prin tristețe profundă, retragere și pierderea interesului pentru activități. Mulți dintre copii ajung în terapie cu simptome precum lipsa concentrării, izolarea socială, insomnii sau scăderea stimei de sine. Aceste stări le afectează viața de zi cu zi, de la performanța școlară până la relațiile cu cei din jur, și necesită intervenție specializată pentru a învăța să gestioneze emoțiile sănătos.”, a declarat Mihaela Dinu, psiholog clinician Salvați Copiii.

Policlinica Buna Vestire Craiova

48,3% dintre copii petrec peste 6 ore pe zi online, în cazul unei zile libere, fie că vorbim de sfârșitul de săptămână sau de vacanță, conform datelor colectate în cadrul cercetărilor derulate de Organizația Salvați Copiii, majoritatea acestui timp fiind dedicat rețelelor sociale. Acolo, tinerii sunt expuși presiunii de a se compara constant cu ceilalți și de a câștiga aprobarea prin like-uri și comentarii, ceea ce amplifică sentimentele de inadecvare și frustrare și poate duce la tulburări emoționale semnificative. Majoritatea copiilor afirmă că valorile sau interesele lor găsesc o confirmare în conținutul întâlnit pe rețelele sociale, 57% dintre ei declarând că social media îi ajută să își vadă defectele.

Creșterea alarmantă a cazurilor de tulburări emoționale în rândul copiilor și adolescenților, cauzată de utilizarea excesivă a rețelelor sociale, este o problemă care necesită atenție imediată. Este necesar să promovăm alternative sănătoase de petrecere a timpului liber pentru copii, împreună cu părinții.”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv al Organizației Salvați Copiii.

Organizația Salvați Copiii, în colaborare cu NEPI Rockcastle, lansează o campanie națională de conștientizare și educare, destinată copiilor și adolescenților, precum și părinților și profesorilor, pentru a combate efectele nocive ale consumului în exces de social media.

Campania „Poveștile perfecte nu au filtre” include o serie de conferințe, activități interactive și resurse educaționale menite să dezvolte gândirea critică și să îi ajute pe copii să gestioneze emoțiile negative cauzate de presiunile online.

Joi, 10 octombrie, la ora 12:00, va avea loc un nou eveniment din seria celor cinci conferințe gratuite „Cum să îi ghidăm pe adolescenți să își protejeze identitatea online?”, în Promenada Craiova, la Cineplexx. Evenimentul este dedicat părinților și specialiștilor care lucreză cu copiii și va include discuții cu Cristian China Birta – antreprenor, consultant social media, blogger, Mihai Peca – Specialist Programe de Certificare / Formator ECDL Romania – ICDL Certification, Claudia Oprescu – coordonator program Salvați Copiii/ psihoterapeut și Andreea Hurezeanu – coordonator promovare Salvați Copiii – Ora de Net. Tema discuțiilor va fi crearea unui mediu online sănătos pentru copii, participanții având ocazia să învețe strategii pentru a-i sprijini pe tineri să navigheze mai sigur și mai conștient în mediul online.

Participarea este gratuită și se se face prin înscriere, în limita locurilor disponibile, la linkul de mai jos, prin email la adresa: [email protected] sau telefonic la numărul 0744 360 446, menționând numele complet, localitatea și județul de domiciliu. Link înscriere: https://app.ality.ro/public/oradenetrocraiova

Pentru a veni în sprijinul tuturor celor interesați de crearea unui mediu online sănătos pentru copii, Salvați Copiii România pune la dispoziție un pachet de resurse educaționale, disponibile pe portalul Ora de Net al organizației, www.oradenet.ro, care include ghiduri, planuri de lecție și materiale video pentru profesori și părinți.

Pentru mai multe informații, vizitați www.oradenet.ro.

Persoană de contact: Claudia Oprescu, Coordonator program siguranță online | Salvaţi Copiii România

Tel.: 0723 649 885 | E-mail: [email protected]

Despre Organizația Salvați Copiii

De 34 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societate și autoritatea publică, în beneficiul copilului. În cele peste trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii și-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg. În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în 113 ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt tratați și producerea schimbărilor imediate și de durată în viaţa acestora. Peste 3.800.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.

Despre NEPI Rockcastle

NEPI Rockcastle este principalul investitor și dezvoltator de proprietăți comerciale din Europa Centrală și de Est. Grupul deține un portofoliu excepțional de proprietăți cu poziție cheie în România, Polonia, Slovacia, Croația, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Serbia și Lituania, și se dezvoltă în continuare printr-un program de expansiune pe alte piețe din Europa Centrală și de Est.  

Cu o prezență de 14 ani pe piața autohtonă, NEPI Rockcastle contribuie la poziționarea României în fața investitorilor străini, ca mediu solid de business. La nivel local, NEPI Rockcastle deține 20 de centre comerciale în cele mai importante orașe din țară și 7 strip mall-uri. Centrele comerciale din portofoliul local sunt:  Mega Mall, Promenada București, Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu, Promenada Craiova, Shopping City Timișoara, City Park Mall Constanta, Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu-Jiu, Severin Shopping Center, Shopping City Deva, Shopping City Piatra Neamț, Shopping City Satu Mare, Shopping City Râmnicu Vâlcea, Shopping City Buzau, Shopping City Târgu Mureș, Vulcan Value Centre, Iris Titan Shopping Center și Pitești Retail Park.  

În 2021, compania a devenit membru European Council of Shopping Places (ECSP) și U.S. Green Building Council (USGBC). ECSP este asociația europeană pentru retail care oferă o voce unitară unei industrii care proiectează, creează, finanțează, dezvoltă și administrează locuri ancorate în zona retail. În cadrul USGBC, NEPI Rockcastle, prin statutul de Gold Member, își consolidează poziția de lider în industria de retail real estate, prin transformarea proprietăților în domeniul dezvoltării durabile a construcțiilor, reducând astfel impactului asupra mediului.  

Despre Promenada Craiova

Promenada, parte din portofoliul NEPI Rockcastle, cel mai mare și modern centru comercial din municipiul Craiova, are o suprafață închiriabilă de 78.500 metri pătrați, din care noul centru comercial ocupă 62.500 mp, iar magazinul Dedeman, 16.000 metri pătrați. Centrul comercial găzduiește peste 120 de magazine, mixul de chiriași incluzând atât nume în premieră la nivel național, cât și numeroase branduri în exclusivitate pe piața din Craiova.

Printre cele peste 20 de magazine în premieră se numără Massimo Dutti, Mamaquilla, Lefties, Peek & Cloppenburg, Nike, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Under Armour, Modivo, Mohito, Obsentum și Carrefour, dar și de noile concepte de magazine din lanțul Inditex: Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Zara. Alte premiere sunt constituite de retaileri de tehnologie și software (iStyle).

Promenada pune la dispoziția clienților săi peste 2100 de locuri de parcare, precum și cea mai mare terasă panoramică exterioară din Craiova, unde se găsesc restaurante și cafenele, pentru o experiență cât mai plăcută de petrecere a timpului liber.

Cu aplicația mobilă SPOT, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, clienții Promenada sunt recompensați cu puncte de loialitate la fiecare sesiune de cumpărături, ce aduc oferte și beneficii.

Politica