Dacia Logan, simbolul accesibilității auto în România și nu numai, se pregătește de un sfârșit glorios. După 20 de ani de succes, modelul emblematic al Dacia, care a fost primul produs de Renault la Mioveni, este pe cale de dispariție pe piețele occidentale, rămânând relevant doar în România, Bulgaria, Maroc și Turcia.
În timp ce viitorul Logan este încă incert, Dacia se concentrează pe dezvoltarea noii generații Sandero și a unui facelift major pentru actualul Logan, conform profit.ro.
Directorul Dacia România, Mihai Bordeanu, a anunțat că se lucrează intens la viitoarea generație a modelului Sandero și la un facelift semnificativ pentru Logan, programat să fie lansat la sfârșitul anului viitor.
„Nu s-a luat o decizie finală privind viitorul Logan. Vom continua să vindem modelul actual cel puțin încă șase ani,” a declarat Bordeanu, subliniind că, în prezent, nu există planuri concrete pentru o nouă generație de Logan.
Logan și toate derivatele sale, sub cele două branduri, Dacia și Renault, s-a vândut în 2023 în 56.000 de exemplare, în toată lumea. În Europa, volumul a fost însă mult mai mic: 14.000 de exemplare, majoritatea înmatriculate în România. Anul acesta, vânzările au continuat să scadă: până la jumătatea anului, în toată lumea, sub cele două branduri, s-au vândut 26.000 de unități Logan, iar în Europa (sub marca Dacia), volumul a rămas aproximativ la fel, 10.000 de unități.
În același timp, Mihai Bordeanu a confirmat că SUV-ul Bigster va intra în producție în decembrie, cu o ramp-up pentru noul Duster în curs. De asemenea, fabrica de la Mioveni a început să reducă producția modelului Jogger, care este acum fabricat în Maroc.