sâmbătă, octombrie 12, 2024

Ultima ora

Sport

Modernizarea Gării Caracal se lasă așteptată

Licitația pentru modernizarea Gării Caracal a fost anulată din nou. CFR Călători a luat această decizie întrucât „la data limită de depunere a ofertelor niciunul dintre ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronic, după caz”, după cum se arată în Sistemul Public de Achiziții (SEAP). Este pentru a două oară când licitația este anulată.

Stația de cale ferată Caracal nu se ridică acum la standardele de interoperabilitate impuse transportului feroviar de călători, prezentând o serie de carențe în ceea ce privește confortul, accesibilitatea, precum și exploatarea acesteia că terminal de transport, spun reprezentanții CFR.

Clădirea şi întregul aparat de funcţionare sunt degradate fizic şi depăşite din punct de vedere tehnic. Nu mai sunt de mult conforme standardelor actuale de igienă, siguranţă şi confort.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Clădirea de călători, instalațiile de informare și avertizare, instalațiile care ar trebui să asigure confortul termic și serviciile conexe oferite călătorilor, necesită revizuiri și modernizări.

Lucrările propuse au că scop principal îmbunătățirea condițiilor de exploatare în stații și furnizarea de servicii de calitate pentru călători, prin aducerea stațiilor la parametrii de funcționare care să respecte normele de exploatare românești, internaționale și europene în domeniul feroviar.

Clădirea de călători este formată dintr-un corp cu regim de înălțime S parțial+P+1E parțial. Aria construită este de Ac=248mp, arie desfășurată (inclusiv subsol) este Ad=535mp. Reabilitarea clădirii existente include lucrări de consolidare recomandate de expertul tehnic și rezultate în urma modificărilor de compartimentări interioare și de reconfigurare a golurilor în pereți și planșee, lucrări concepute în scopul refuncionalizarii și modernizării clădirii și refacerii instalațiilor.

Măsuri de consolidare și reparative bazate pe situația existentă: repararea fisurilor existente în elementele structural din beton, dacă se găsesc asemenea elemente după decopertarea integrală; revizuirea și repararea locală a zonelor de zidărie de caramdia degradată: fisuri, crăpături, dislocări, exfolieri etc., relevante sau constatate după decopertare. Aceste lucrări constau în injectari, refacerea rosturilor de mortar, plombari locale, tencuieli armate, rezidiri, recostituiri de legături; revizuirea/repararea planșeelor de lemn de peste parter și de peste etaj; revizuirea/repararea șarpantei și a copertinei de lemn Intervențiile nu sunt limitative, în funcție de sondajele și decopertarile generale executate în timpul execuției se pot aplica soluții adaptate la situația întâlnită.

Având în vedere rezultatele investigării de teren, se recomandă următoarele măsuri de intervenție nestructurale: realizarea unor trotuare perimetrale etanșe ce vor îndepărta apă meteorică; lucrări de reducere a infiltrațiilor: refacerea hidroizolatiilor; lucrări de refacere termoizolațiilor; refacerea tencuielilor degradate.

Lucrările de intervenție realizate pe baza situației expuse în cadrul reabilitării/modernizării stației: dacă se impun goluri în pereții portanți din zidărie de cărămidă, acestea se vor borda corespunzător, astfel încât să se asigure o bună conlucrare între zidăria existentă și noile elemente de beton armat. Orice gol practicat în pereții din zidărie se va executa doar cu acceptul expertului.

Durata totală estimată a contractului este de 60 luni după cum urmează: elaborare Proiect Tehnic : 9 luni; execuție lucrări : 11 luni (inclusiv 3 luni – perioada pentru sezonul rece, condiții meteo nefavorabile pentru execuția lucrărilor); perioada de garanție : 36 luni; perioada de închidere: 4 luni.

sursa foto: wikipedia.ro

Politica