luni, octombrie 14, 2024

Ultima ora

Sport

Meseria de influencer, visul oricărui tânăr

Numărul influencerilor este comparabil cu cel al medicilor, in România

În iunie 2024, un studiu realizat de MOCAPP a relevat că în România existau aproximativ 48.000 de influenceri activi, fiecare având cel puțin o campanie plătită în fiecare lună. Aceasta reflectă o activitate intensă în domeniul marketingului influențatorilor, indicând o creștere semnificativă a prezenței acestora pe piață. Un număr comparabil vi cel al medicilor, caci există 55.000 de doctori, în România. Așadar, există mari șanse ca influencerii să-i depășească.

Cele mai multe campanii cu influenceri au loc pe Instagram, unde Reels beneficiază de un reach organic mediu de 85%, iar Caruselurile generează 36% din comentarii. În același timp, TikTok devine tot mai relevant în peisajul marketingului de influență, datorită nivelului său ridicat de engagement și al capacității de a atrage și a menține atenția utilizatorilor.

Studiul MOCAPP despre piața românească de Influencer Marketing (IM) a fost realizat în parteneriat cu HypeAuditor, companie americană de analiză în domeniu. Au fost studiate 587.484 postări comerciale și 47.973 creatori de conținut din 27 de nișe.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Influencerii români au în general o audiență locală, formată exclusiv din consumatori din România, ceea ce îi face deosebit de eficienți pentru campaniile de marketing țintite. Această implicare ridicată a consumatorilor finali se traduce în bugete mai mari de promovare online de către companii.

Parteneriatele cu creatori de conținut online, influenceri și vedete sunt profitabile în România, având în vedere numărul mare de companii care investesc în influencer marketing – peste 5.400 în 2023. Această eficiență a costurilor duce la alocarea unei părți din ce în ce mai mari din bugetul de marketing digital către campaniile cu influenceri.

Astfel, dacă la nivelul Uniunii Europene, ponderea bugetelor IM este de 4%-7% din bugetul total al pieței de Digital Marketing, în România este undeva între 22% și 30%. Potrivit MOCAPP, diferența vine din specificul cultural și din noutatea acestei abordări în contextul publicității.

Rezultatele studiului arată că totalul bugetelor estimate din IM vor trece de 100 de milioane de euro în 2024, o creștere uriașă comparativ cu anul 2020, când piața totală era estimată la 18-23 de milioane de euro pe an.

În acest an, mai mult de 93% dintre români petrec cel puțin o oră pe zi pe rețelele sociale, iar 21% dintre aceștia stau pe social media mai mult de 4 ore pe zi.

Numărul postărilor comerciale din Social Media pe canalele Influencerilor a crescut semnificativ, de la aproximativ 18.000 în 2020 la aproximativ 320.000 în 2024. Ritmul de creștere a fost de peste 100% în fiecare an din ultimii cinci.

Dintre toate categoriile, Nano-Influencerii (creatori care au între 1.000 și 10.000 de followers) au un engagement de 2,5 până la 5 ori mai mare comparativ cu influencerii mai mari (care au peste 500.000 followers).

Firmele au în plan să investească peste 100 de milioane de euro anul acesta în campanii online, potrivit unei cercetări de piață, conform tvrinfo.ro.

Însă o mare parte din acești bani va ajunge la influencerii cu notorietate. Selly și Dorin Popa ocupă primele locuri în topul celor mai cunoscuți influenceri români din România în 2024, potrivit unui studiu recent.În top le găsim și pe Adelina Pestrițu și Alina Ceușan.

De precizat, însă, topul a fost făcut în baza răspunsurilor spontane oferite de tineri cu vârste cuprinse între 18-40 de ani. Studiul mai arată că tinerii preferă conținutul video scurt de tip reels, când vine vorba de conținutul online. Și speră să găsească conținut relevant, de calitate și care poate fi distribuit ușor cu prietenii.

Întrebați de câte ori pe zi accesează platformele online, cei mai mulți au spus că întră cam de 3 -4 ori pe zi, în medie, și petrec între 40 și 60 de minute, pe rețelele de socializare. Tik-Tok câștigă detașat la acest capitol, după cum arată cifrele.

Politica