Actul normativ vizează crearea unei infrastructuri electorale separate pentru cele două tipuri de scrutin
Guvernul a aprobat, în ședința de joi, ordonanța de urgență privind organizarea alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie și 8 decembrie, precum și a alegerilor parlamentare din 1 decembrie, conform agerpres.ro.
Președintele Autorității Electorale Permanente, Toni Greblă, a anunțat că această ordonanță de urgență va fi urmată de alte trei hotărâri de guvern privind măsurile tehnico-administrative necesare pentru organizarea alegerilor, calendarul desfășurării și bugetul alocat.
Potrivit acestuia, actul normativ vizează crearea unei infrastructuri electorale separate pentru cele două tipuri de scrutin. De asemenea, prevede modalitatea în care vor fi desemnaţi membrii birourilor electorale de la cele două alegeri.
Totodată, nivelul indemnizaţiilor pentru membrii birourilor electorale va fi identic cu al indemnizaţiilor de care au beneficiat membrii birourilor electorale la alegerile din 9 iunie.
„Legislaţia electorală, care în ceea ce priveşte alegerea preşedintelui României, spre exemplu, era mai veche de 8 ani, prevedea un nivel de indemnizaţii de 17 lei pe zi pentru fiecare membru al birourilor electorale, ceea ce probabil ar fi fost descurajant pentru unii, astfel încât nivelul aprobat prin această ordonanţă de urgenţă, identic cu cele date pentru participarea la alegerile din 9 iunie, este un pic mai atractiv şi ne permite selectarea unor oameni cu o pregătire corespunzătoare care să asigure buna desfăşurare a alegerilor”, a explicat preşedintele AEP, în cadrul unei conferinţe de presă.
De asemenea, sunt prevăzute măsuri pentru asigurarea unor spaţiile corespunzătoare birourilor electorale de circumscripţie judeţeană şi birourilor electorale de sector.
„Sunt prevăzute unele măsuri care vizează îmbunătăţirea unor anume aspecte care nu au funcţionat tocmai corespunzător la alegerile din vară şi mă refer mai ales la faptul asigurării birourilor electorale, spaţiilor corespunzătoare în care birourile electorale de circumscripţie judeţeană, respectiv birourile electorale de sector ale municipiului Bucureşti să fie asigurate de către autorităţile locale – primari, respectiv preşedinţi de consilii judeţene – în aşa fel încât să permită desfăşurarea activităţii în mod corespunzător, adică să existe spaţiile necesare pentru prezenţa simultană a mai multor preşedinţi ai secţiilor de votare din circumscripţia respectivă, a tuturor materialelor necesare desfăşurării sau rezultate în urma desfăşurării şi să aibă în vedere şi faptul că aceste alegeri vor fi organizate în lunile noiembrie, respectiv decembrie, ceea ce înseamnă să aibă sursele de căldură asigurate, iluminatul”, a explicat Toni Greblă.
El a menţionat că toate aceste aspecte vor fi verificate de Autoritatea Electorală Permanentă după ce spaţiile vor fi propuse ca sedii de către autorităţile publice locale.