marți, noiembrie 26, 2024

Ultima ora

Sport

Nereguli grave la Primăria Scoarța

Inspectorii de conturi au descoperit că Primăria Scoarța a efectuat plăți nelegale

Plățile nelegale și încălcarea legalității sunt aspectele principale evidențiate în raportul Curții de Conturi, elaborat în urma unui control efectuat la Primăria Scoarța, condusă de primarul Ion Stamatoiu, la începutul acestui an. Verificările au scos la iveală o serie de nereguli semnificative, inclusiv plăți neautorizate pentru servicii de cazare ale unor angajați din instituție, care au participat la cursuri de formare profesională. În plus, s-a constatat achiziționarea unor materiale de construcții pentru care lipsesc documentele justificative privind utilizarea lor efectivă, conform Gorj Express.

Ion Stamatoiu se prezintă în cursa pentru un nou mandat de primar, fiind susținut de PSD, la Primăria Scoarța. Cu toate acestea, un raport recent al Curții de Conturi, făcut public acum o lună, dezvăluie probleme grave în ceea ce privește gestionarea banilor publici ai comunității. Astfel, inspectorii de conturi au descoperit că Primăria Scoarța a efectuat plăți nelegale în valoare de 31.259 de lei, reprezentând costul serviciilor de cazare asociate cursurilor de pregătire profesională desfășurate în anul 2022, pentru un total de 9 angajați, depășind limita stabilită conform legislației în vigoare.

În plus, în urma verificărilor s-a constatat că funcționarii publici și personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului Stamatoiu au primit cadouri în bani, fără să fie prevăzute de legislația în domeniu. În decembrie 2022, UATC Scoarța a oferit cadouri în bani angajaților săi, cu ocazia sărbătorilor de Crăciun, în valoare netă de 300 de lei per persoană, sumă care conform Codului fiscal nu este impozabilă. Un total de 66 de salariați au beneficiat de aceste cadouri, suma netă totală oferită fiind de 19.800 de lei. Inspectorii de conturi au dispus recuperarea acestei sume de la angajați până la sfârșitul lunii septembrie a acestui an, noteaza sursa citată.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Au existat și probleme legate de decontarea unor lucrări. Inspectorii de conturi au identificat discrepanțe între suprafața părții carosabile menționate în catalogul electronic, la punctul de referință pentru informațiile privind achizițiile directe destinate modernizării drumurilor din comuna Scoarța, județul Gorj, și Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI) publicată în același anunț. A fost modernizat un sector de drum pentru care era necesară obținerea avizului Poliției Rutiere pentru instalarea unor mijloace de semnalizare rutieră. În plus, în cadrul aceluiași proiect de investiții, s-au decontat în mod nejustificat articole de lucrări care nu au fost efectuate, în valoare totală de 7.620,72 lei (inclusiv debitul principal și accesorii), sumă recuperată ulterior de la constructor.

Din analiza Situației furnizorilor, s-a observat că în anii 2022 și 2023 s-au făcut achiziții repetate de bunuri precum materiale de construcții sau articole de inventar, în proporții semnificative, de la două societăți comerciale. În ceea ce privește achizițiile și consumul materialelor consumabile, de întreținere și funcționare, s-a remarcat absența documentelor justificative, cum ar fi procesele verbale, care să ateste utilizarea acestor materiale, punerea în operă a cantităților utilizate și conformitatea cu scopul pentru care au fost achiziționate. Raportul întocmit de inspectorii de conturi a evidențiat că „Deținerea de bunuri fără a fi înregistrate în evidența contabilă este interzisă prin lege, deoarece poate duce la sustragerea frauduloasă a acestora„.

Au fost întocmite Note de recepție și constatare de diferențe pentru un total de 188 metri cubi de lemne de foc destinate școlilor din comună, cu o valoare totală de 75.201,06 lei. Aceste documente au fost semnate atât de către comisia de recepție, cât și de către gestionar, atestând primirea acestora în gestiune, chiar dacă lemnele au rămas în custodia furnizorului, conform contractelor de custodie care prevăd depozitarea mărfii în custodia acestuia. Termenul de valabilitate al contractului a fost stabilit până la data de 31.12.2023.

De precizat este că în contractele de custodie nu se precizează locul de depozitare și nici datele în care furnizorul va livra lemnul. Totodată, deși plata facturilor emise de furnizor s-a făcut 07.12.2022 respectiv 23.12.2022, în baza notelor de recepție din care rezultă eronat ca lemnul se afla în gestiunea entității, livrările s-au făcut în perioada martie 2023- decembrie 2023, așa cum rezultă din avizele electronice emise în SUMAL 2, fără semnătura de primire a beneficiarului”, se arată în raportul Curții de Conturi.

Politica