Pe Autostrada Pitești-Sibiu, Secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș, se asfaltează, iar în Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș se lucrează la tunele

Niculescu Andi
2 Min Read

Pe șantierul Autostrăzii Pitești – Sibiu, respectiv Secțiunea 5, Pitești – Curtea de Argeș, a fost pusă în funcțiune stația de asfalt, care produce 340 de tone/asfalt pe oră, vineri 29 martie a.c.

Această stație de asfalt produce 340 tone/asfalt pe oră pentru șantierul acestei autostrăzi, care are o lungime de 30,35 km.

Secțiunea 5 face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițional 2021 – 2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Conform economica.net, constructorul austriac Porr a săpat 855 de metri pe ambele fire ale primului tunel veritabil de autostradă din România care face parte din Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. În total, pe cele două galerii Daniela și Alina, tunelul va avea 2.700 de metri.

Au fost executați în total 855 metri de tunel forat pe ambele fire, din care 491 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu – Pitești (Tunel Daniela) şi 364 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești – Sibiu (Tunel Alina).

Tunelul Momaia va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularitățile celor două galerii. Tunelul are 1,35 km lungime, 2 galerii principale separate și paralele, câte una pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești și Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu, câte 2 benzi pe sens și acostamente, sistem de ventilație, sistem de evacuare, iluminat public, sistem de comunicare, câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului.

Andi Niculescu

Share This Article