Companiile din Gorj au intentat procese împotriva AJOFM

Grosu Claudia

”Automat, așa cum am promis, am achitat toate diferențele și restanțele pe care le aveam, ajungând la zi cu plățile”

Mai multe companii din Gorj au intentat procese împotriva Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) după ce au angajat persoane din categoriile vulnerabile, beneficiind de prevederile care ar fi trebuit să permită recuperarea unei părți din salarii de la stat. Această problemă afectează aproximativ 50 de angajați. Directorul AJOFM Gorj, Romeo Chiriac, a clarificat că agenția nu a primit fonduri de la guvern pentru a încheia acorduri pentru acești angajați. Această situație a fost cauzată de lipsa bugetului adecvat.

„Anul trecut, neavând buget, nu am putut semna convențiile de subvenționare a locurilor de muncă pentru încadrarea diferitelor categorii de persoane care se încadrează în Legea 76, respectiv: tineri cu vârsta sub 30 de ani, persoane peste 45 de ani, șomeri de lungă durată, persoane unice susținătoare ale familiilor monoparentale, șomeri care mai aveau cel mult cinci ani până la pensie. Nu am reușit să încheiem convenții.

Bugetul ne-a fost alocat pentru anul acesta pe 9 ianuarie și, automat, a trecut un an de zile de la momentul în care unii angajatori au făcut angajări. Înțeleg că ne-au dat în judecată, fiindcă nu am putut semnat convențiile de subvenționare a locurilor de muncă. Legea specifică clar că aceste convenții se încheie într-un an de la data angajării. Trecând un an și fără a avea buget, nu am putut să încheiem convențiile, iar începând de la începutul acestui an am început să semnăm convenții pentru anul 2023, care au fost pentru angajările efectuate după data de 9 ianuarie, când ne-a fost alocat bugetul”, a spus acesta, conform Pandurul.

Șeful AJOFM a achitat toate restanțele în momentul în care bugetul a fost alocat: ”Automat, așa cum am promis, am achitat toate diferențele și restanțele pe care le aveam, ajungând la zi cu plățile. Pentru anul 2023, vom încheia toate convențiile până la 31 mai anul acesta, acoperind toate solicitările primite până la 31 decembrie 2023. Din cauza lipsei de buget, nu am putut și nu am avut voie să încheiem convențiile. Spre exemplu, în cazul domnului Lemnaru, care a avut angajări făcute până la 9 ianuarie 2023, noi primind bugetul pe 9 ianuarie 2024, s-a depășit termenul de un an în care trebuia încheiată convenția. Există și alte societăți afectate de această situație. Regretabil că nu am putut să încheiem convențiile”.

Este vorba 37 de firme cu 49 de persoane la care nu o sa fie incheiate convenții. Până la data de 31 mai, o sa se incheie convenții pentru 1.591 de persoane. Bugetul alocat este de 22 160 000 lei.

- Advertisement -
author avatar
Grosu Claudia
Distribuie acest articol