Cea mai mare navă de croazieră din lume, de 5 ori cât Titanicul, în prima sa călătorie

Delia Pătru

Cea mai mare navă de croazieră din lume, „Icon of the Seas”, a plecat din Miami, în călătoria sa inaugurală, cu mii de pasageri și membri ai echipajului la bord.

Vasul este de cinci ori mai mare decât Titanicul și se poate spune că cine și-a rezervat un loc a plecat în călătoria vieții sale. Nava este un adevărat oraș plutitor, relatează AFP, citată de News.ro.

„Icon of the Seas” a fost botezată de Lionel Messi și echipa Inter Miami.

Nava a fost construită în 900 de zile, are 365 de metri lungime și cântărește 260.000 de tone. Are 20 de punți, 7 piscine și peste 40 de restaurante și baruri.

Vasul poate transporta 7.600 de pasageri și 2.350 de membri ai echipajului. El este împărțit în 8 „cartiere” speciale, care oferă experiențe diferite.

- Advertisement -

Printre ele se numără „Thrill Island”, cel mai mare parc acvatic aflat pe o navă de croazieră.

În călătoria sa inaugurală în Caraibe, va vizita Basseterre, capitala statului Saint Kitts şi Nevis, înainte de a se îndrepta spre Charlotte Amélie, în Insulele Virgine americane, apoi spre insula privată Coco Cay din Bahamas, înainte de a se întoarce la Miami.

Este prima navă a gigantului american de croaziere propulsată cu gaz natural lichefiat (GNL), un combustibil fosil pe care industria îl prezintă ca o alternativă mai curată la păcura grea, dar care eliberează metan, un puternic gaz cu efect de seră.

Nava este dotată cu un sistem de transformare a deşeurilor în energie şi un altul de reciclare a apei de la bord, precizează Royal Caribbean, promiţând să reducă impactul acestui tip de navă asupra mediului. Nava cântărește 250.800 de tone, de cinci ori mai mare decât Titanicul, și a fost construită la şantierul naval Turku din Finlanda.

Multă lume, însă, se întreabă ce s-ar întâmpla cu „Icon of the Seas” (Simbolul Mărilor) dacă și acest vas ar avea soarta Titanicului, scrie digi24.ro care citează Insider.

În 2007, într-un incident supranumit de New York Times drept un „Titanic modern”, un vas mic de croazieră a lovit gheață. Incidentul a lăsat o gaură de dimensiunea unui pumn prin care apa a pătruns în camera motorului, iar vasul a rămas fără electricitate. 154 de oameni care se aflau la bord au trebuit evacuați cu bărci și plute de salvare.

Anul trecut, un vas de croazieră norvegian a lovit un iceberg în timp ce traversa o zonă cu ceață densă din apropiere de Alaska. Din cauza avariilor, călătoria a trebuit scurtată, iar următorul voiaj a fost anulat pentru ca vasul să poată fi reparat. Niciunul dintre incidente nu a fost, însă, de anvergura dezastrului care a scufundat Titanicul.

Cu toate că vasele de croazieră se mai lovesc uneori de gheață, expertul din industria vaselor de croazieră, Stewart Chiron, a spus că nu se întâmplă deseori ca nava să fie atât de avariată încât să fie nevoie de o schimbare de plan. Vasele moderne se bazează pe tehnologia radar și pe monitorizarea din satelit pentru a evita coliziunile cu ghețarii plutitori.

Îmbunătățirile aduse sistemelor GPS și avioanele care patrulează oceanele au făcut ca navigarea mărilor să fie mult mai sigură, dar un risc minim rămâne totuși. Din fericire, vasele de croazieră din zilele noastre sunt mult mai bine pregătite în caz de dezastru.

Compania care deține vasul Icon of the Seas, Royal Caribbean, spune că toate navele lor sunt echipate cu mai multe ambarcațiuni de salvare decât ar fi nevoie pentru a-i salva pe toți pasagerii. Aceștia sunt, de asemenea, obligați să participe la simulări pentru a știi ce să facă în caz de urgență.

Așadar, și în cazul improbabil al unui dezastru, măsurile în vigoare și echipamentul prezent la bordul vaselor de croazieră moderne îi vor ajuta pe pasageri să evite unele dintre cele mai dramatice și controversate scene din filmul „Titanic”.

Foto: Facebook/David Weber


„Icon of the Seas” Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/externe/cea-mai-mare-nava-de-croaziera-din-lume-de-5-ori-cat-titanicul-a-plecat-in-prima-sa-calatorie-2666465Informaţiile publicate pe site-ul Digi24.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere.
author avatar
Delia Pătru
Distribuie acest articol