„Comportamentul de achiziţie din acest an este schimbat, efect al extinderii perioadei de reduceri atât înainte de Black Friday, cât şi după”
Black Friday a evoluat într-o întreagă săptămână de oferte și reduceri în România, iar în ziua tradițională a evenimentului, pe 10 noiembrie, s-a observat o stagnare a vânzărilor.
Stagnarea vânzărilor în ziua de 10 noiembrie, data tradițională a Black Friday, a fost consemnată atât în ceea ce privește volumul tranzacțiilor, cât și valoarea acestora, conform unei analize efectuate de o platformă de comerț online.
Pe parcursul întregii săptămâni 7-13 noiembrie, vânzările au înregistrat o creștere de 13,5%, în timp ce numărul comenzilor plasate a crescut cu 10%. Cea mai proeminentă zi, comparativ cu celelalte din Black Week 2022, a fost sâmbătă, 11 noiembrie, evidențiind o creștere de 20% în ceea ce privește numărul de tranzacții și de 36% din perspectivă valorică.
Comanda medie s-a situat la 60 de euro, în timp ce dinamica pe verticală indică stagnare pe segmentele Fashion şi Home&Deco şi creşteri pe verticalele Beauty şi Sport.
„Comportamentul de achiziţie din acest an este schimbat, efect al extinderii perioadei de reduceri atât înainte de Black Friday, cât şi după, spre weekend şi Cyber Monday. În termeni de performanţă generală, săptămâna Black Week a înregistrat o creştere de 10% în numărul total de tranzacţii comparativ cu săptămâna Black Friday a anului precedent. Veniturile au crescut cu 13,5%, indicând o creştere solidă a cheltuielilor consumatorilor. Fenomenul interesant este că extinderea perioadei de reduceri a dat ocazia clienţilor să analizeze mai în detaliu ofertele, în final alegând să cheltuie mai mult. Este un semnal că avem acum un cumpărător mai matur şi mai raţional, care nu mai cumpără impulsiv”, consideră Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro, conform adevarul.ro.
La nivel de platformă, cele mai mari creşteri le-au înregistrat categoriile Beauty şi Sport, +47%, respectiv +37% din punct de vedere al numărului de tranzacţii, la nivel de perioadă. Analiza are în vedere datele consolidate de la aproape 1.000 de magazine locale care utilizează platforma de eCommerce MerchantPro, pentru perioada 7-13 noiembrie 2023, în comparaţie cu perioada similară (8-14 noiembrie) din 2022.