Update: DEZMINȚIRE OFICIALĂ A CFR SA în contextul acuzațiilor falselor ale CFR CĂLĂTORI la adresa personalului feroviar al companiei noastre, în cazul trenului IR 1836 care a rămas fără ușă la ultimul vagon!
Referitor la acuzațiile operatorului național de transport feroviar de călători CFR CĂLĂTORI, care marți 08.08.2023 a învinovățit pe nedrept și în mod public că “ …la ieșire din stația Bărăbanț, un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agățând și smulgând ușa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca – București Nord, care circulă pe linia alăturată”, facem următoarele PRECIZĂRI:
Drezina pantograf care desfășura lucrări la linia de contact se afla într-adevăr la ieșire din stația Bărăbanț, doar că ușa vagonului din compunerea trenului IR 1836 a căzut “SINGURĂ ”pe liniile CF, fără ajutorul niciunui utilaj, în momentul intrării trenului în stația Bărăbanț, dovada fiind filmarea oficială de pe camerele de luat vederi din stație, care au surprins exact momentul în care ușa se desprinde și cade direct pe linii, fără a fi smulsă de vreun utilaj feroviar!!!
Chiar operatorul național, conform comunicatului oficial referitor la acest incident, menționează faptul că “ușa de acces este culisantă cu acționare digiatală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staționării trenului”! Ne întrebăm retoric, cum putea un utilaj feroviar să smulgă ușa vagonului, care este culisantă și se deschide doar în timpul staționării, dacă trenul IR era deja în mișcare “…la ieșire din stația Bărăbanț…”?!
Deși CFR Călători a acuzat oficial că “…un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere”, în raportul de eveniment chiar mecanicul trenului a subliniat faptul că “ …la trecerea prin stația Bărăbanț erau lucrărtori și utilaje, am dat semnal de ATENȚIE, conform reglementărilor în vigoare. Acestea nu se aflau în gabaritul de trecere, ci pe liniile încrucișate….”.
Astfel, în contextul celor sus-menționate, nu mai puțin a imaginilor care rezolvă misterul “ușii smulse”, considerăm tendențioasă și neprofesională acțiunea de imagine a operatorului național, care s-a grăbit să se disculpe de problemele din ograda proprie, aducând pe nedrept acuzații nefondate personalului feroviar al CFR SA!
În timpul călătoriei pe traseul Cluj-Napoca – București, un tren cu pasageri a suferit pierderea unei uși care s-a desprins în timpul mersului. Cu toate acestea, trenul a continuat să circule în această stare pe o distanță de aproximativ 60 de kilometri.
Pe traseul Cluj-Napoca – București, trenul în cauză a avut parte de un incident neobișnuit. În timpul călătoriei, un utilaj de lucru de pe calea ferată a intrat în contact cu ultimul vagon al trenului, determinând smulgerea ușii. Conform informațiilor din media locală, trenul a putut fi oprit doar la următoarea gară, în timp ce șeful trenului a rămas în vagonul afectat pentru a monitoriza pasagerii. Mai târziu, vagonul a fost înlocuit. În urma incidentului, călătorii au ajuns la destinație cu o întârziere de aproximativ o oră și jumătate.