Pregătiri de Crăciun în miezul verii, la Craiova. Nimic, fără logo și taxa, înainte

Nica Alexandru

În miezul verii și al concediilor la mare, Primăria Craiova se grăbește să pregătească Târgul de Crăciun. Comercianții care vor să-și vândă produsele la târg sunt așteptați la înscrieri, dar trebuie să pregătească deja banii. Asta pentru că taxa trebuie plătită integral până la 31 octombrie. În plus, vor avea costuri suplimentare pentru ambalarea produselor pe care vor să le vândă. De anul acesta, nimic, fără logo.

Primăria Craiova a anunțat începerea înscrierilor pentru următorul târg de Crăciun, nu înainte de a aminti succesul de anul trecut.

„Ediția din acest an a Târgului de Crăciun de la Craiova, votat în topul celor mai frumoase târguri din Europa, își propune să aducă în prim plan produse inedite de sezon, dar și momente artistice speciale, dedicate atât celor mai mici, cât și adulților. Astfel, persoanele care doresc să participe, ca expozant/comerciant, la zona /zonele de comerț stradal din perioada sărbătorilor de iarnă Craiova 2023 pot fi entități juridice, precum: SRL, PFA, PFI, IF, II, Asociații, Organizații Neguvernamentale, precum și persoane fizice (pentru produsele realizate de meșteri populari, pentru produsele alimentare primare).

Înscrierea se realizează prin completarea unui singur formular de înscriere – vezi mai jos (atât pentru persoane fizice, cât și pentru entități juridice), în forma transmisă public de către autoritatea publică locală și prin transmiterea tuturor documentelor solicitate de către autoritate. Înscrierile se pot face până pe data de 31.08.2023, la Registratura Primăriei Craiova – str. Târgului nr. 26 sau la adresa de email: [email protected], cu mențiunea ”Solicitare înscriere comerț stradal, pentru perioada sărbătorilor de iarnă 2023. Înscrierea entităților juridice (SRL, PFA, PFI, IF, II, Asociații, Organizații Non-guvernamentale) sau persoanelor fizice, după caz, se realizează pentru ocuparea unui singur loc/spațiu de expunere și comercializare, niciuna dintre entitățile enumerate mai sus neavând posibilitatea de a solicita mai multe locuri/căsuțe/truckuri pentru același tip de produs comercializat”, au transmis reprezentanții Primăriei.

Între obligațiile pe care comercianții le vor avea pentru următorul târg de Crăciun se regăsește și afișarea unui logo cu evenimentul. Pe toate ambalajele produselor vândute.

- Advertisement -

,,Începând cu ediția 2024 a Târgului de Crăciun Craiova, folosirea logo-ului pe ambalajele produselor comercializate va fi obligatorie. Autoritatea locală recomandă comercianților selectați pentru Târgul de Crăciun Craiova să utilizeze logo-ul evenimentului pe ambalajele produselor pe care le comercializează (modele și simulări pot fi descărcate de pe link-ul https://s.go.ro/59sujygn). Logo-ul va fi pus la dispoziție de către autoritatea locală în format vectorial, sau în orice alt format solicitat de către comercianți, imediat după finalizarea procedurii de selecție a agenţilor economici și poate fi imprimat monocrom (personalizare 1 culoare 1 poziție) sau policolor pe orice fel de ambalaj, precum pahare, cutii, pungi/plase, meniuri etc., în funcție de disponibilitatea fiecărui comerciant”, au mai transmis reprezentanții Primăriei.

Comercianții ar urma să plătească până la peste 10 mii lei pentru închirierea unei căsuțe în zona de fast-food, iar pentru o căsuță din zona produselor nealimentare costurile sunt de peste 1800 lei. Taxele trebuiesc achitate până la finalul lunii octombrie, într-o singură tranșă.

,,Expozanții selectați să participe în perioada sărbătorilor de iarnă 2023 vor avea obligația contractuală de a achita taxa de participare stabilită și aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Craiova nr. 705/2022, privind taxele și impozitele locale pentru anul 2023 pentru comerț stradal, până pe data de 31 octombrie 2023, într-o singură tranşă – condiție obligatorie. În taxa de participare sunt incluse următoarele servicii: închiriere căsuță (costuri de montare/demontare/ întreținere/curățare). Costurile legate de electricitate, salubrizare, colectarea, transportul și eliminarea apei reziduale și a uleiurilor alimentare, după caz, sunt în sarcina comercianților”, conform municipalității.

Pentru zona de food: căsuță închiriată dimensiune 3 x 2 m: 24 lei x 6 mp  x 45 zile =  6480 lei; căsuță; închiriată dimensiune 4 x 2,5 m: 24 lei x 10 mp x 45 zile =  10800 lei; truck-uri: 11 lei x nr. mp x 45 zile

Pentru zona hand-made/produse nealimentere sau alimentare preambalate: căsuță închiriată dimensiune 3 x 2 m: 7 lei x 6mp x 45 zile = 1.890 lei.

Târgul se va desfășura în perioada 17 noiembrie 2023-2 ianuarie 2024.

author avatar
Nica Alexandru
Distribuie acest articol