Mai multe trenuri cu hidrogen vor ajunge pe căile ferate din Olt. Zilele trecute a avut loc ședința Comisiei de evaluare desemnată în cadrul licitației privind achiziția primeor trenuri nepoluante pe hidrogen din România. Este vorba despre 12 automotoare de 160 de locuri care vor deservi nordul Bucureștiului, dar și județele Olt și Dolj.
Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a oferit detalii referitoare la depunerea documentației și a costurilor aferente.
,,Luni a avut loc ședința Comisiei de evaluare desemnată în cadrul licitației privind achiziția primeor trenuri nepoluante pe hidrogen din România, lansată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară #ARF, prin domnul președinte Ștefan Roșeanu și echipa ARF, în vederea deschiderii ofertelor.
Societatea care a depus documentația este Asocierea formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider) și Linde Gaz Romania S.R.L. (asociat). Valoarea achiziției este cuprinsă între 2.446.534.076,64 lei fără TVA și 4.168.505.273,28 lei fără TVA, iar durata contractului va fi de 213 luni.
Proiectul pilot, implementat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 automotoare de 160 de locuri, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung.
Aceste trenuri vor deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule, trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj.
Astfel, se vor asigura serviciile de transport feroviar de călători care vor conecta Capitala României cu: Aeroportul Internațional Henri Coandă, precum și centrele urban-economice Chitila și Titu (la fiecare 30 min.); Municipiile reședință de județ Pitești și Târgoviște, precum și centrul urban-economic Găești (la fiecare oră); Municipiile reședință de județ Craiova și Slatina, precum și centrul urban-economic Balș (de 4 ori pe zi); Municipiul Curtea de Argeș (de 3 ori pe zi)
Finanțarea proiectului de investiții se realizează prin Programul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind astfel la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050″, a transmis Irinel Ionel Scriosteanu.