Nici mersul trenurilor nu a scăpat de furtuna de vineri noaptea. Mai mulți călători au fost nevoiți să staționeze în tren pe parcursul nopții din cauza copacilor căzuți pe calea ferată, sau chiar a stâlpilor de tensiune. Reprezentanții CFR au oferit detalii, dar și scuze.
,,Compania Națională de Căi Ferate CFR SA adresează scuze călătorilor din trenurile care au staționat în cursul nopții în gări, pentru a putea permite accesul drezinelor pantograf, și îi asigură că personalul feroviar de intervenții al regionalelor Timișoara si Craiova au depus eforturi susținute pentru remedierea tuturor deranjamentelor provocate de furtuni, pe aproximativ 20 de intervale de cale ferată, unde zeci de copaci, dar și stălpi de beton, care susțin linia de contact, au fost rupți și prăbușiți pe linia de cale ferată, iar firul de contact, care asigură alimentarea cu energie electrică a locomotivelor, a fost rupt pe zeci de kilometrii.
Zeci de angajați ai echipelor de intervenții au acționat pe tot parcursul nopții pentru îndepărtarea arborilor de pe liniile CF, înlocuirea componentelor avariate la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact și curățarea pantografelor de pe locomotive, altfel încât traficul să poată fi reluat în condiții de siguranță.
Menționăm faptul că două trenuri de rang – IR 1922 și IRN 79 – care tranzitează regionalele Timișoara și Craiova și au ca stație de tranzit sau de destinație București Nord vor ajunge în Capitală cu întârzieri cuprinse între 300 și 450 de minute.
Trenurile au fost oprite temporar, pe parcursul nopții, în diferite gări, pentru a permite accesul drezinelor pantograf și intervenția personalulu feroviar, atât pentru îndepărtarea copacilor, dar si pentru repunerea sub tensiune a firului de contact.
Vă asigurăm că personalul feroviar a intervenit permanent toată noaptea, pentru remedierea deranjamentelor provocate de vreme nefavorabilă, staționările temporare în gări fiind inevitabile, deoarece trebuia intervenit cu drezinele pantograf atât pentru tăierea și îndepărtarea copacilor prăbușiti, dar și pentru înlocuirea firului de contact și a componentelor avariate, sau curățarea de vegetație a pantografelor”, au transmis reprezentanții CFR.
Intervalele de cale ferată blocate au fost: Radna – Vărădia; Slatina – Timiș; Caransebeș – Jena; Reșița – Reșița Nord; Petroșani – Livezeni; Petroșani – Lainici; Poarta – Vârciorova; Călan – Călan Băi; Pui – Baru Mare; Buziaș; Sacoșu Mare; Lainici – Livezeni; Strehaia – Filiași; Poarta – Vârciorova; Parângu – Lunca Budieni; Bibești – Musculești; Cotofeni – Isalnița; Golenți – Moțăței (unde acoperișul unei case a fost aruncat direct pe linia de cale ferată).








