Furnizorul de energie electrică și gaze naturale își informează clienții cu privire la practicile frauduloase și îi îndeamnă să rămână vigilenți
Într-un demers menit să protejeze interesele clienților săi și să-i avertizeze cu privire la pericolele din piață, CEZ Vânzare, unul dintre cei mai importanți furnizori de energie electrică și gaze naturale, face apel la atenția sporită a utilizatorilor săi. Compania aduce în atenția publicului o serie de practici frauduloase recent identificate, prin intermediul cărora escrocii încearcă să obțină informații confidențiale sau să profite de neatenția clienților. Titularii de conturi sunt sfătuiți să citească cu atenție mesajele primite și să se asigure că acestea provin de la CEZ Vânzare.
CEZ Vânzare atrage atenția clienților săi cu privire la diversele scheme folosite de escroci pentru a înșela utilizatorii și pentru a le obține datele personale sau informații financiare sensibile. Un aspect crucial asupra căruia se pune accentul este acela că toate mesajele primite de la furnizorul de energie și gaze trebuie să aibă numele companiei ca expeditor, oferind astfel o modalitate simplă de verificare a autenticității mesajelor.
Furnizorul a identificat câteva tipuri de practici frauduloase care necesită o atenție sporită din partea clienților. Printre acestea se numără notificări care amenință cu întreruperea furnizării de energie electrică sau gaze naturale din cauza neachitării facturilor către CEZ Vânzare. De asemenea, există riscul ca escrocii să folosească nume similare cu cel al CEZ Vânzare pentru a crea confuzie și a modifica prețurile și clauzele contractuale deja agreate. Mai mult, un alt mod prin care se încearcă păcălirea clienților este prin intermediul parteneriatelor false cu alți furnizori cunoscuți de energie electrică sau gaze naturale din piață.
Pentru a evita căderea în capcana escrocilor, CEZ Vânzare subliniază că nu folosește link-uri în mesajele sale pentru efectuarea plăților. În schimb, utilizatorii trebuie să utilizeze aplicația oficială My CEZ, disponibilă în Google Play și App Store, pentru a-și gestiona plățile și conturile.
Pentru a verifica autenticitatea mesajelor primite pe telefonul mobil, clienții trebuie să se asigure că numele expeditorului este CEZ Vânzare și că mesajul conține codul de client și suma exactă a restanței de plată. În cazul vizitelor de la presupuși reprezentanți ai companiei, aceștia trebuie să prezinte legitimății și ordine de serviciu, să comunice clar scopul vizitei și să ofere documente care să includă informații de identificare ale furnizorului, logo-ul CEZ Vânzare și canalele oficiale de comunicare, care pot fi verificate prin comparație cu informațiile din facturile emise de CEZ Vânzare.
Cu toate acestea, în cazul în care există orice suspiciune cu privire la autenticitatea unui mesaj, CEZ Vânzare recomandă clienților să verifice direct cu compania. Orice mesaj sau comunicare care provine de la o sursă necunoscută sau care nu respectă aceste criterii de autenticitate poate reprezenta o încercare de fraudă, având ca scop obținerea datelor personale sau a informațiilor financiare ale clienților.
CEZ Vânzare rămâne la dispoziția clienților prin intermediul multiplelor canale de comunicare. Acestea includ Centrele de Relații cu Clienții CEZ Vânzare, a căror adrese pot fi consultate pe site-ul oficial al companiei, și posibilitatea de a rezerva vizite prin intermediul platformei online www.cezinfo.ro/rezervare-online/. De asemenea, clienții pot obține informații comerciale prin intermediul Info Liniei CEZ, la numărul de telefon 0251 929, în timp ce înregistrarea deranjamentelor electrice poate fi efectuată în orice moment al zilei. Clienții mai au la dispoziție și corespondența electronică la adresa de e-mail [email protected], aplicația mobilă My CEZ și chat-ul online cu un consultant CEZ Vânzare pe www.cezinfo.ro.