Expertiza pentru punerea în siguranță a podului dintre Drăgășani și Poganu a fost finalizată. Astfel, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRPD) Craiova, circulația pe pod se va putea relua. Însă cu restricții.
Directorul Regional al DRDP Craiova, Călin Cosmin Petruț, a mers la fața locului, împreună cu constructorul, pentru a decide ce lucrări sunt necesare.
„Am fost împreună cu colegii mei și constructorul la podul de peste Olt din zona Drăgășani pentru a decide lucrările ce trebuie executate să redeschidem circulația pe acest pod. Podul a fost închis circulației publice pentru siguranța celor care îl foloseau, am comandat expertiza tehnică pentru a putea lua o decizie corectă, i-am solicitat expertului să caute o soluție să putem redeschide circulația rutieră și pietonală, dar cu asigurarea tuturor normelor de siguranță.
Am primit expertiza tehnică ce ne permite să reluăm circulația, cu anumite restricții, și după executarea unor lucrări specifice de punere în siguranță. Expertul a decis ca circulația să se deschidă cu restricție de tonaj de 7.5 to, circulația rutieră se va desfășura pe un singur fir, alternativ, dirijată cu semafoare.
Lucrările ce urmează să fie executate pentru redeschiderea circulației sunt următoarele: demolarea consolelor de trotuar, pe ambele sensuri, înlocuire rosturi de dilatație, montare parapete de siguranță pentru protecția pietonilor, montare mână curenta, pentru protecția pietonilor, refacere rampe pod.
Voi pune o presiune permanentă pe constructor pentru a nu întârzia nici o zi finalizarea acestor lucrări, lucrări care vor începe în cel mai scurt timp. Colegii de la serviciul Investiții din cadrul DRDP Craiova au lansat în licitație publică „Serviciile de Proiectare, reactualizare proiect tehnic și asistență tehnică, pod nou DN67B km 119+236 peste râul Olt, cu termen de depunere a ofertelor 03.07.2023, pentru podul nou care se va realiza în proximitatea celui vechi”, a transmis Directorul Regional al DRDP Craiova, Călin Cosmin Petruț.
Potrivit reprezentanților DRPD Craiova, podul peste Olt de la Drăgășani, de pe Drumul Național 67 B Târgu Jiu-Pitești a fost construit în 1901 și nu era prevăzut cu trotuare pietonale, acestea fiind adăugate prin lărgire în anii 60 (1964 – 1965).
„În 2019 DRDP Craiova a comandat o expertiză tehnică a podului din care a reieșit că starea tehnică a podului nu prezintă siguranță și se recomanda închiderea circulației și construcția unui pod nou. Astfel, CNAIR a înaintat expertiza constructorului (DELTA ACM SR) și a cerut acestuia să reactualizeze proiectului tehnic conform datelor din expertiză. Urmare a faptului ca Antreprenorul nu a dat curs solicitărilor de a înainta proiectul tehnic actualizat conform expertizelor tehnice actualizate, contractul a fost reziliat în luna iulie 2021. Pe rolul instanței se află un litigiu între CNAIR (DRDP Craiova) și SC DELTA ACM SRL pentru rezilierea contractului la obiectivul “Modernizare DN 67B Scoarta – Pitesti km 0+000 – 188+200”. Până la soluționarea definitivă a dosarului în instanță, nu putem demara procedura de achizitie publică privind reactualizare proiect tehnic de execuție la acest obiectiv”, au precizat reprezentanții DRDP Craiova.
O bucată din trotuarul pietonal aflat în consolă s-a prăbușit pe 8 martie.
Reamintim că DRDP Craiova a inițiat demersurile pentru lansarea unei licitații în vederea reactualizării proiectului tehnic de execuție necesar construcției unui pod nou.