Două trenuri de marfă care transportau materiale combustibile au fost la un pas să se ciocnească frontal în gara Sighișoara, după ce unul dintre mecanici a adormit și a trecut peste un macaz, scrie clubferoviar.ro. Incidentul a avut loc joi dimineață, însă nu a fost raportat imediat.
Club Feroviar a susținut că CFR a mușamalizat acest caz, evenimentul fiind anunțat doar după ce publicația a chestionat autoritățile. Mecanicul unui tren CFR, care consumase înainte băuturi alcoolice, ar fi adormit, iar trenul a depășit semnalul de ieșire din stație aflat pe roșu. În plus, trenul era în neregulă din punctul de vedere al siguranței feroviare, având sistemul de protecție INDUSI izolat, mai scrie publicația.
Trenul, care aparține OTF Grup Feroviar Român SA a trecut peste macaz și a intrat pe lina în care venea din sens opus trenul OTF CER-Fersped SA, ce urma să tragă în stația CF Sighișoara, la lina 4.
Autoritatea de Siguranță Feroviară a transmis că ambii mecanici de tren au frânat și în acest fel s-a evitat coliziunea.
„Trenul nr. 66691 -007 aparţinând OTF Grup Feroviar Român SA, remorcat cu locomotiva EA 534 având efectuat parcurs de intrare din direcţia Albești Târnava la linia 5 (linie abătută) din staţia CF Sighişoara nu a oprit în staţie şi a depășit semnalul de ieșire X5 care ordona oprirea, talonând schimbătorul de cale nr. 26 după care s-a angajat pe parcursul de intrare al trenului nr. 57700 aparținând OTF CER-Fersped SA care circula din sens opus (din direcţia Daneș) şi care urma să gareze în staţia CF Sighişoara, la linia 4”, a explicat vineri situația din ziua precedentă Autoritatea pentru Siguranță Feroviară Română (ASFR), după întrebările adresate de către Club Feroviar.
Încărcătura celor două trenuri, deosebit de periculoasă- motorină și îngrășăminte, ar fi putut produce o tragedie mult mai mare decât cea din 2004 de la Mihăilești, când 18 persoane au murit și alte 13 au fost rănite.
Foto: arhivă